تحولات ناآرامی های آمریکا

ادامه برپایی تظاهرات ضد تبعیض در کشورهای جهان

تظاهرات مردمی در سرتاسر آمریکا و برخی کشورهای جهان در اعتراض به بی عدالتی و تبعیض نژادی و برخورد خشونت آمیز پلیس با معترضان همچنان ادامه دارد.

به گزارش به‌گزارش تکریم خبر  ، با گذشت چند روز از قتل جورج فلوید به دست پلیس شهر مینیاپولیس، تمامی ایالت‌های این کشور صحنه تظاهرات به رفتار‌های نژادپرستانه پلیس است و موج این اعتراضات به برخی کشور‌های  نیز رسیده است.

دیشب ده‌ها معترض در منهتن نیویورک بازداشت شدند
در ادامه اعتراضات سراسری در آمریکا به قتل فجیع جورج فلوید سیاهپوست بدست پلیس آمریکا، جمعه شب ده‌ها تن از فعالان جنبش «جان سیاهپوستان اهمیت دارد» (BLM) در منهتن نیویورک بازداشت شدند.
به گزارش شبکه تصویری راپتلی، شمار زیادی از نیرو‌های اداره پلیس نیویورک شب گذشته در بخش شرقی منهتن مستقر شده بودند و چندین افسر پلیس در حال بازداشت معترضانی بودند که با نادیده گرفتن قوانین منع رفت و آمد (حکومت نظامی) فریاد می‌زدند «جان سیاهپوستان مهم است». بازداشت شدگان با ون‌های پلیس به بازداشتگاه منتقل شدند.
به گفته مقامات نیویورک، طی شب گذشته اداره پلیس این شهر حداقل ۲۷۰ تن را در ارتباط با این اعتراضات بازداشت کرد.
به گزارش شبکه تصویری راپتلی، در ادامه اعتراضات سراسری به قتل فجیع جرج فلوید سیاه پوست بدست پلیس مینیاپولیس، امروز شنبه بیش از یک هزار معترض در شهر اوکلند در ایالت کالیفرنیای آمریکا در اعتراض به خشونت و بی رحمی پلیس و حضور نیرو‌های پلیس در مدارس این شهر با خودروهایشان در خیابان‌ها به راه افتادند. معترضان در حالیکه بوق‌های خودرو‌ها را به نشانه اعتراض به صدا در آوردند، پارچه نوشته‌ها و پلاکارد‌هایی را در داخل خودرو‌ها بدست داشتند و تکان می‌دادند.
تظاهرات گسترده در نروژ در اعلام همبستگی با معترضان آمریکایی
گروه ناشناس انونیم سیتوآیان (Anonyme Citoyen) که اخبار سیاسی و جنبش‌های اجتماعی در سراسر جهان را پوشش می‌دهد، در صفحه رسمی خود در توئیتر از تظاهرات مردم نروژ در اعتراض به نژادپرستی و خشونت‌های پلیس ویدئویی منتشر کرد.
مردم شهر اسلو‏، پایتخت نروژ روز جمعه برای اعلام همبستگی با معترضان آمریکایی تظاهراتی گسترده برپا کرد

اعتراضات در نرماندی فرانسه همسو با اعتراضات آمریکا

رادیو محلی نورماندی وابسته به شبکه سراسری رادیو فرانسه در صفحه رسمی خود در توئیتر ویدئویی منتشر کرد از تجمع مردم شهر روآن (Rouen) مقابل دادگاه در اعتراض به خشونت‌های پلیس.

پس از افشای اظهارات توهین آمیز و نژادپرستانه پلیس شهر روآن مرکز نرماندی، صد‌ها فرانسوی مقابل دادگاه تجمع کردند و اعتراض خود را به خشونت‌های پلیس و نژادپرستی نشان دادند. شمار بسیاری از تظاهرات کنندگان پلاکارد‌هایی در دست داشتند که به مرگ جورج فلوید و تظاهرات ضد نژادپرستی در آمریکا اشاره داشت.

دستور قاضی به پلیس دنور برای توقف استفاده از گاز اشک آور و گلوله پلاستیکی

به گزارش خبرگزاری رویترز به نقل از یک قاضی شهر دنوِر در آمریکا، به پلیس دنوِر دستور داده شد به کارگیری گاز اشک آور و گلوله‌های پلاستیکی و دیگر موارد علیه معترضان را متوقف کند.
فرماندار نیویورک: دو نیروی پلیس حمله کننده به پیرمرد معترض باید برکنار شوند

به گزارش خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره، در پی حمله وحشیانه نیروهای پلیس به یک مرد سالخورده و زخمی کردن وی، اندرو کومو فرماندار این ایالت خواستار اکتفا نکردن به بازداشت این دو پلیس شد و گفت آنها باید برکنار شوند. کومو در یک نشست خبری گفت این مرد سالخورده که در اعتراضات حضور داشته تهدیدی برای پلیس نبوده است تا به این شیوه زشت و غیر قابل توجیه با او برخورد شود. وی افزود تلفنی با این پیرمرد سخن گفته و او خوشبختانه در قید حیات است.