بیانیه بنیاد بین المللی تکریم ادیان و مذاهب برای روز قدس

بنیاد بین المللی تکریم ادیان و مذاهب  با صدور بیانیه‌ای، با تأکید بر آزادی قدس شریف به عنوان آرمان جهانی انقلاب اسلامی ایران، از همه دینداران و آزادی‌خواهان جهان و همه مسلمانان به ویژه ملت سرافراز ایران برای شرکت در راهپیمایی روز قدس، دعوت کرد

به گزارش تکریم خبر  به نقل از روابط عمومی بنیاد بین المللی تکریم ادیان و مذاهب  ، متن این بیانیه بدین  شرح است:

بسْم اللّه الرّحْمن الرّحیم

سبْحان الّذی أسْرى بعبْده لیْلًا من الْمسْجد الْحرام إلى الْمسْجد الْأقْصى الّذی بارکْنا حوْله لنریه منْ آیاتنا ۚ إنّه هو السّمیع الْبصیر

روز قدس، میراث گران بهای بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و باطل کننده ائتلاف های شیطانی علیه اسلام و مسلمین به ویژه مسلمانان مظلوم فلسطین است و  آزادی قدس شریف و  از لوث اشغالگران، هدف مقدس و دغدغه مشترکی بوده که حامیان بی شمار ملت مظلوم فلسطین را در سرتاسر جهان گرد یکدیگر آورده است .

«روز قدس» از همان ابتدای شکل‌گیری در ۴۴ سال پیش موجب ایجاد خط وحدتی منسجم میان امت اسلامی و همچنین موجب زنده ماندن آرمان آزادی فلسطین و برملا شدن ظلم صهیونیست‌های غاصب، شد و تا امروز توجه تمام جهانیان را به این مسئله مهم جهان اسلام، جلب کرده است.

آزادی قدس، نه تنها یک آرمان یا هدف متعالی، بلکه یک مؤلفه گفتمان ساز در میان منادیان آزادی و حق طلبی در جهان محسوب می‌شود. حضرت امام خمینی رحمه الله علیه با همین نگاه و بینش عمیق، روز قدس را به نقطه پیوند میلیاردها انسان در سرتاسر کره خاکی مبدل ساخت. نقطه‌ای که هویت غیرانسانی و ماهیت اشغالگرایانه رژیم صهیونیستی در آن به چالشی پایدار کشیده شده است.

امروز، قدس شریف نقطه ثقل گفتمان مقاومت در منطقه و جهان محسوب می‌شود. فراتر از نصرت الهی رزمندگان مقاومت از جمله حماس و جهاد اسلامی در مواجهه نظامی با رژیم صهیونیستی، حامیان غربی و مهره‌های منطقه‌ای آن، امروز شاهد هم پوشانی اجزا و اضلاع گفتمان مقاومت و منادین این گفتمان در سرتاسر جهان هستیم. روز قدس، نقطه تبلور و عینیت یافتن همین هم‌پیمانی مشترک و فرصت ساز است.

امروز از جنبش حماس و حزب الله گرفته تا حشد الشعبی و انصارالله و هواداران بیشمار مقاومت در سرتاسر دنیا، جملگی چشم به قدس شریف و ملت فلسطین دوخته‌اند. طی سال‌های گذشته و اخیر برگزاری راهپیمایی روز قدس ، این میراث ارزنده انقلاب اسلامی سبب شده است تا فطرت پاک بشری در حمایت از ملتی مظلوم و ستمدیده بیدار شود.

بنیاد بین المللی تکریم ادیان و مذاهب از همه ملت ها و دولت های مسلمان می خواهد تا با اعمال فشار بر قدرت ها و نهادهای رسمی و بین المللی، آن ها را به انجام وظیفه قانونی و انسانی خود در حمایت از حقوق مردم تحت اشغال فلسطین، پایان اشغالگری، توقف جنایات وحشیانه صهیونیست ها در بیت المقدس و اقدامات تجاوزکارانه و تنش آفرین آن ها در منطقه، وادار کنند  و ضمن تأکید  بر حمایت همه جانبه مردم و نظام اسلامی از حقوق ملت مظلوم فلسطین، همراه و همدل با مردم همیشه در صحنه و آزاده ایران اسلامی، جنایات رژیم صهیونیستی و حامیان این رژیم را محکوم کرده و ضمن بزرگداشت روز قدس در این راهپیمایی شکوهمند شرکت خواهیم کرد. و  جهانیان نظاره گر این همبستگی و اقتدار امت اسلامی خواهند بود .

ان شا ءالله

بنیاد بین المللی تکریم ادیان و مذاهب