مومنی ها در نشست ادیان توحیدی منادی آزادی و کرامت :

معرفی چهره رحمانی اسلام و رسول الله از اهداف اصلی ماست

نشست ادیان توحیدی منادی آزادی و کرامت با حضور تعدادی از نمایندگان مجلس و پیروان ادیان توحیدی از کشور‌های مختلف در سازمان فرهنگی هنری شهرداری برگزار گردید.

دبیرکل بنیاد بین المللی تکریم ادیان و مذاهب در این نشست گفت : این بنیاد در جهت اهداف متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی، در جهت صلح و دوستی بین پیروان همه ادیان توحیدی به فعالیت های مختلف فرهنگی در داخل و خارج کشور می پردازد .

محمدمهدی مومنی ها خاطر نشان کرد:  بنیاد تکریم در جهت ارتقای سطح آشنایی و آگاهی و تعمیق تفاهم ،‌ دوستی ، احترام و محبت بین پیروان ادیان الهی و مذاهب اسلامی و  معرفی چهره رحمانی اسلام ، تشیع و ترویج فرهنگ مهدوی ،گسترش هم بستگی میان مذاهب اسلامی و تمام مسلمانان فعالیت می کند.

وی تقویت احترام متقابل و تحکیم رشته های اخوت بین مسلمانان بدون هیچ گونه تمایزی از لحاظ تعلقات فرقه‌ای، قومی یا ملی آنان به منظور رسیدن به صلح و آرامش  را از دیگر اهداف بنیاد برشمرد.

دبیرکل بنیاد بین المللی تکریم ادیان و مذاهب درخصوص فعالیت های بنیاد نیز گفت : عمده فعالیت های بنیاد در حوزه فرهنگی و هنری است و یکی از برنامه های بنیاد تولید محتواهای فرهنگی و هنری با مضامین دینی است که در خصوص مسئله منجی ساخت سریال نرجس خاتون یکی از برنامه های ارزشمند این بنیاد است که می‌تواند رشته دوستی بین دنیای اسلام و سایر ادیان آسمانی را تقویت نماید.

وی ساخت سمفونی عشق پیرامون زندگی ۱۴ معصوم و پیامبران الوالعزم را از دیگر برنامه های این بنیاد برشمرد.

خانم شهرزاد مظفری اصیل نویسنده سریال نرجس خاتون نیز در این نشست گفت : وجه تشابه دین مسیح و اسلام درباره مسئله نجات و منجی است  . دشمن با ابزار رسانه به ادیان توحیدی حمله می کند و نرجس خاتون می‌تواند پل اتصال و مودت دنیای اسلام و سایر ادیان آسمانی باشد.

وی این کار را اثری ارزشمند دانست که از سوی بنیاد بین المللی تکریم ادیان و مذاهب ساخته می شود.

گفتنی است در این نشست نمایندگانی از جوامع یمن، آرژانتین، نیجریه و پاکستان نیز ضمن سخنرانی،  اقدام روزنامه شارلی ابدو در اهانت به پیامبر اکرم (ص) را محکوم نمودند.