در آستانه سال نو میلادی

پیام تبریک بنیاد بین‌المللی تکریم ادیان و مذاهب به مناسب میلاد حضرت مسیح

دبیر کل بنیاد بین‌المللی تکریم ادیان و مذاهب در پیامی میلاد فرخنده پیامبر دوستی و برادری، حضرت عیسی مسیح (ع) و آغاز سال ۲۰۲۳ میلادی را به  تمامی پیروان آن مبشر صلح و عدالت در سرتاسر جهان تبریک گفت.

به گزارش تکریم خبر ،  متن پیام محمدمهدی مؤمنی‌ها بدین شرح است : باکمال مسرّت، فرارسیدن میلاد فرخنده پیامبر دوستی، رحمت و برادری، حضرت عیسی مسیح (ع) و همچنین آغاز سال ۲۰۲۳ میلادی را به تمامی پیروان آن مبشر صلح و عدالت در سرتاسر جهان صمیمانه تبریک می‌گویم.

ما ایرانیان مسلمان همواره تجربه خوبی از همزیستی باهم‌میهنان مسیحی خویش داشته‌ایم. مسیحیان ایران به ندای مسیح گوش فرا دادند که پیامش صلح و دوستی بود و دیگر ایرانیان نیز به ادب و فرهنگ همزیستی با این هم‌میهنان پایبند ماندند.

پیش از اسلام، ایرانیان به مسیحیان آزرده از آزار حاکمان روم پناه دادند و پس از اسلام نیز، در پرتو آموزه‌های دین رحمت، همواره مسیحیان در امن‌وامان ایران به صلح و صفا زیسته‌اند.

ما به ایرانی که مامن همه ایرانیان اعم از مسلمان و مسیحی و یهودی و زرتشتی است افتخار می‌کنیم و احترام به همه ادیان الهی را آموزه گران‌قدر دین رحمانی اسلام می‌شناسیم.

امیدوارم به برکت این خجسته زادروز ، تعامل و مهربانی بین همه پیروان ادیان الهی بیش‌ازپیش گسترش یابد و  در سال جدید شاهد گسترش صلح، عدالت و ریشه‌کنی هرگونه بداخلاقی و تبعیض برای آحاد مردم جهان باشیم و همه مسیحیان و دیگر پیروان ادیان الهی و مذاهب اسلامی در کنار هم زندگی سرشار از موفقیت و شادی را پیشرو داشته باشند.

با آرزوی سالی پر از برکت ، شادکامی، معنویت، پیشرفت و عزت برای همه انسان‌ها، از خداوند متعال، سلامتی و سعادت و نیک بختی همگان را توأم با صلح و آرامش  مسألت دارم.

محمدمهدی مؤمنی‌ها

دبیر کل بنیاد بین‌المللی تکریم ادیان و مذاهب