حاجی میرزایی

پیوستن بیش از ۱۲ میلیون نفر به سامانه شاد

وزیر آموزش و پرورش گفت: تاکنون بیش از ۱۲ میلیون معلم و دانش آموز به سامانه دانش آموزی «شاد» پیوسته اند.

به‌گزارش تکریم خبر  ، آقای محسن حاجی میرزایی با بیان اینکه برای مراقبت از سلامت دانش آموزان مدارس تعطیل شد و این تعطیلات به طول انجامید گفت: با این حال باید آموزش را استمرار دهیم، زیرا بخشی از محتوایی که دانش آموزان می‌آموزند باید پشتوانه علمی سال‌های آینده باشد.
وی با اشاره به اینکه تلویزیون کار مؤثری در بخش آموزش داشت گفت: این روند نیاز به ۱۲ کانال آموزشی دارد، زیرا بیش از ۲۵۰ عنوان کلاس درس وجود دارد که این امکان وجود نداشت و این نوع آموزش تلویزیونی تعاملی نبود و ما در جستجوی راهی برای ارتباط تعاملی بودیم که شبکه دانش آموزی را راه اندختیم.
وی افزود: شبکه «شاد» ارتباط بین معلم و دانش آموز را مانند ارتباطی که در فضای واقعی وجود دارد برقرار می‌کند و مدیر هم در این شبکه نظارت دارد.
وی گفت: از نیمه شعبان روزانه بیش از یک میلیون نفر به سامانه شاد می‌پیوندند.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: از جمله مشکلاتی که سامانه «شاد» را تهدید می‌کنند دسترسی نداشتن به اینترنت و نبود گوشی هوشمند برای برخی از دانش آموزان است، اما راه رسمی آموزش و پرورش برای ادامه تحصیل همچنان همین سامانه «شاد» است، اما در نقاطی که با مشکل مواجهیم مدیران را موظف کرده ایم تا از طریق تولید بسته‌های آموزشی و آموزش‌های محلی به دانش آموزان آموزش دهند تا هیچ دانش آموزی از آموزش محروم نشوند.
آقای حاجی میرزایی در خصوص برطرف شدن مشکلات نرم افزاری این سامانه نیز گفت:​ سعی کرده ایم ظرفیت را بالا در نظر بگیریم تا جایی که هم اکنون ۴۰ میلیون نفر بتوانند در این سامانه فعال باشند و رابطه معلمان و دانش آموزان را برقرار کنیم با این حال تیم مجهزی را تجهیز کرده ایم که پشتیبانی هم کار‌ها را برعهده دارد و همچنین مرکز تلفن را نیز برقرار کردیم تا مشکلات فنی بر طرف شود.
وی افزود: در امتحانات تابع دستورالعمل‌های آموزشی هستیم و آزمون‌های حضوری اولویت ماست، اما اگر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اجازه آزمون حضوری را ندهد راه‌های دیگری را جایگزین می‌کنیم تا به بهترین وجه امتحانان برگزار شود.