اجرای ۱۸۰ هزار میلیارد تومان طرح گردشگری در کشور

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت : افزون بر ۱۸۰ هزار میلیارد تومان طرح گردشگری در ۲ بخش دولتی و خصوصی در مناطق مختلف کشور در حال اجراست.

به گزارش تکریم خبر،‌​ علی اصغر مونسان در جمع خبرنگاران در کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: پیشرفت فیزیکی این طرح‌های سرمایه گذاری بین ۱۰ تا بالای ۹۰ درصد است که بخش عمده‌ای از آنها ظرف دو سال آینده به بهر برداری می رسند.

وی تاکید کرد با توجه به مشکلات اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه، در شرایط کنونی بخش گردشگری و سرمایه گذاری بر روی آن می‌تواند بهترین و مناسب‌ترین راه برای نجات کشور و غلبه بر تنگناها باشد.

به گفته وی سال گذشته افزون بر ۲۰۰ هزار شغل پایدار در بخش گردشگری کشور ایجاد شد.

مونسان همچنین یکی از رویکردهای مهم دولت تدبیر و امید و شخص رئیس جمهوری را توسعه فضاهای گردشگری و اکوتوریسم روستایی با حفظ سنت‌ها، آداب و رسوم گذشتگان و توجه به حفظ آثار تاریخی دانست و گفت: توسعه و گسترش روزافزون واحدهای بوم گردی در راستای همین سیاست راهبردی است.

معاون رئیس جمهوری تاکید کرد: شمار مراکز گردشگری از ۴۰۰ مورد در اوایل دولت دوازدهم هم اینک به یکهزار و ۵۶۰ مرکز رسیده است و این تعداد تا پایان سال جاری به بیش از ۲ هزار واحد بوم گردی می‌رسد.

مونسان گفت که هدفگذاری دولت و سازمان میراث فرهنگی سه برابر شدن این رقم تا پایان دولت دوازدهم است و حتی رئیس جمهوری به رقم بالای یک میلیون واحد تاکید دارد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: دولت گام‌های مثبتی در این راستا و برای توسعه گردشگری روستایی برداشته که تخصیص ۱۰ درصد سهم تسهیلات اشتغال بخش روستایی و عشایری به این حوزه بیانگر توجه دولت به این مهم است.

مونسان گفت: از سهم حدود سه میلیارد دلاری اعتبارت و تسهیلات روستایی و عشایری از محل کمک صندوق توسعه ملی و سهم پیش بینی و اختصاصی بانک‌های عامل برای اشتغال روستایی و عشایری، بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد ریال آن به توسعه گردشگری روستایی از جمله فضاهای بوم گردی اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: تخصیص رقم ۱۲۰ هزار میلیارد ریالی با محاسبه ارز چهار هزار تومانی است و بدون شک با متوسط نرخ ارز آزاد این رقم به بیش از ۲ برابر می‌رسد که عدد قابل توجهی برای توسعه گردشگری روستایی خواهد بود.

مونسان تاکید کرد که همچنین ۱۰ درصد از این میزان تسهیلات روستایی و عشایری به بخش صنایع دستی و فرش دست باف اختصاص یافته که می‌تواند با جذب این رقم، این حوزه نیز رونق چشمیگری یابد.

مونسان امروز به منظور افتتاح و بازدید از چند طرح گردشگری و همچنین حضور در جشنواره ملی عشایر با حضور ۱۵ استان در کهگیلویه و بویراحمد به یاسوج سفر کرده است.

افتتاح مجتمع گردشگری دال دنا با سرمایه گذاری افزون بر ۱۲۰ میلیارد ریالی در شهر سی سخت مرکز شهرستان دنا، مرکز بوم گردی سی سخت، موزه یاسوج و مجتمع بزرگ در حال اجرای پارک آبی یاسوج از جمله طرح‌های افتتاحی و مورد بازدید امروز معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بود.