دکتر علیرضا ابوالفضلی:

نگاهی به استراتژی دشمن شناسی

رئیس بنیاد بین المللی تکریم ادیان و مذاهب گفت : در فضای مجازی اخیرا شاهد برخی مباحث پیرامون آقای پناهیان بودیم لازم هست کاربران محترم فضای مجازی از برخی مسائل مطلع شوند.

علیرضا ابوالفضلی افزود : حضرت آقا چندین بار به فتنه ای خاص اشاره کردند که هدف آن فتنه ها ، تضعیف و تضییع نیروهای انقلابی است.
وی خاطرنشان کرد: معمولا فتنه ها یا در آستانه  انتخابات اتفاق میافتد یا بعد از انتخابات و یا خیلی نادر هم در جریانات اقتصادی اتفاق می افتد اما لازم است بدانیم جریانی هدفمند این فتنه را سازماندهی و هدایت میکند .
این مدرس دانشگاه تاکید کرد:ما نزدیک انتخابات ریاست جمهوری هستیم پس بی شک باید منتظر رویدادها و رخدادی از این دست باشیم.
دکتر ابوالفضلی درخصوص علت هجمه به حجت الاسلام پناهیان گفت :علیرضا پناهیان یک منبری موفق هست و جای خودش رو در بین جوانها باز کرده و جاذبه دارد شاید در منابرش کمی تندروی داشته باشد اما در کل جذب افکار جوانان را به خوبی میداند.
ایشان حوزه علمیه و مدرسه ای را دارد که امکانات نرم افزاری آن به وی تعلق دارد و نه سخت افزاری یعنی هیچگونه مالکیت ملکی و ساختمانی و حتی تجهیزاتی این مکانها را ندارد که یا اجاره ایست یا بصورت موقت و امانت در اختیار وی هست.
وی تاکید کرد : ایشان تا کنون پست و مقامی در دولتها یا نهادها نداشته و یک شخص کاملا غیر وابسته دولتی و حکومتی است نه از جایی حقوق گرفته و نه ریالی از بیت المال در زندگیش مشاهده می شود.
این مدرس حوزه افزود : حوزه ها و مدارس دینی معمولا ردیف بودجه خاصی متاسفانه در دولتها نداشته و ندارند اگر هم بودجه ای باشد ذیل برخی از مجموعه هاست و شخصی که حوزه علمیه یا مدرسه دینی تاسیس میکند یا باید از جیب شخصی خود هزینه کند یا باید اجازه اخذ وجوهات را بگیرد از مراجع مختلف عظام یا باید منابع اقتصادی افراد خیر متمول داشته باشد .
و عملا هزینه تمامی حوزه ها اغلب از این طرق هست که نکته حائز اهمیت اینکه با تبلیغات دشمن صرفه نظر از مشکلات اقتصادی روز ، خیلیها دیگر مثل گذشته خمس و زکات نمیدهند و اگر کمکهای خیرین نباشد خیلی از این مدارس با مشکلات عدیده ای مواجه میشوند
آقای پناهیان هم مدرسه و حوزه ای دارد که بعضا خیرین به آن کمک میکنند و این چه اشکالی میتواند داشته باشد ؟! نه خلاف قانون است نه خلاف شرع نه خلاف عرف.
عضو سواد رسانه ای کشور اضافه کرد : آقای پناهیان سابقه رزمندگی در دفاع مقدس دارد چهره ای شناخته شده و مورد وثوق نظام و مردم است پدرش از وعاظ نامی تهران بود اخوی های ایشان هم از طلاب و محققین هستند .
وی به جهت شهرتش با خیلی از متمولین دوستی و آشنایی دارد اما متمولینی که دارای این شرایطند : ۱ _ در کارنامه فعالیتشان فساد اقتصادی ندارند
۲_ اهل خیر و بعنوان نیکوکار در جامعه هستند
۳_ دیندار و مذهبی اند .
۴_ هیچ حاشیه و لکه تاریکی در زندگیشان وجود ندارد
۵ _ مورد تایید رهبری و مردم و نظام و دولت ها هستند .
و اگر بلحاظ مالی کمکی به آقای پناهیان میکنند بعضا نه از خمس و زکاتشان کسر میشود نه آقای پناهیان پست و مقامی دارد که بخواهد در قبال دریافت کمک از ایشان ، در جایی به درد آنها بخورد و یا حمایتی کند زیرا این اذن را ایشان ندارد که در منبری از کسی بخواهد حمایت کند بر فرض که بخواهد حمایت کند مخاطبین پای منبر ایشان که مسئولین نیستند جمعی از جوانان هستند که تازه میخواهند خوب را از بد بشناسند. پس عملا آقای پناهیان اگر کمک مالی از کس متمول خیری و نیکوکاری جلب کند هیچ گونه جبرانی جز تشکر لسانی را قادر نیست . و دوستان ایشان این را به خوبی میدانند
دکتر ابوالفضلی یادآور شد:
بر فرض که آقای پناهیان بلحاظ شخصی از امکانات دوست و رفقایش بهره مند شده باشد به کسی چه ربطی دارد ؟! مگر وی در مسند دولتی یا حکومتی است ؟ بر فرض که ایشان با همه متمولین کشور اعم از خیر و غیر خیر دوست باشد و از حمایتهای مالی آنها برخوردار باشد به کسی چه ربطی دارد ؟! اصلا فرض بگیریم ایشان با خیلی از متمولین شراکت اقتصادی دارد خوب داشته باشد ؟! یعنی حتما باید یک روحانی فقیر باشد و دست به دهان ؟ گرفتار باشد و نیازمند؟! این را اسلام و خدا هم برنمیتابد
ایشان یک روحانی منبری معروف شخصیست کاملا که نه وابستگی به مرجعیت دارد ، نه رهبری ( چون چندین سال است در حسینیه امام خمینی ره هم بعنوان سخنران نیست) نه به دولت وابسته است نه به حکومت نه به شخص خاص و یا گروهی
یک شخصیت آزاد هست و یک روحانی غیر وابسته اما جناحش اصولگراییست که این یک انتخاب است خیلی از روحانیون معروف هم ، جناحشان اصلاح طلبیست چه اشکال دارد . با این فرق که در جبهه اصلاحات انسجام و هماهنگی و اتحاد هست و در جبهه اصولگرایی منیت و تفرقه و فرافکنی، پس با این حساب آقای پناهیان در جناحش هم مورد حمایت خاص نیست .
متاسفانه خود ایشان و دوستانشان استراتژیک دفاعی اشتباهی را چه در منبر چه در فضای
مجازی کردند. نباید وارد جریانات ریز موضوعات مطرح شده میشدند اساسا طبق قانون و شرع و عرف زندگی خصوصی شخصی که از بیت المال ارتزاق نمیکند و پست و مقام دولتی ندارد به هیچ کس مربوط نیست مگر در جایی که نظم عمومی و جامعه را بخواهد بر هم بزند .
آقای پناهیان و دوستانشان باید صراحتا در دفاع اعلام میکردند که نه با شخص یادشده که متمول است بلکه با خیلی از متمولین در ارتباطم و از آنها کمک برای حوزه و مدرسه ام دریافت میکنم اصلا با ایشان شریکم و این موضوع یک فرآیند کاملا شخصی است و نه کار به بیت المال دارد نه حقی از کسی تضییع میکند پس به کسانی که پیگیر این موضوع ها هستند صراحتا میگویم موضوعات شخصی یک فرد به خودش مربوط است ولاغیر
اگر تخلفی صورت گرفته الحمدلله دستگاههای نظارتی و امنیتی و اطلاعاتی هم هوشیارند هم به دقت رصد میکنند بویژه افراد مشهور را .
این محقق فضای مجازی در پایان اشاره کرد : جریانی که از آقای پناهیان شروع شده موجی را با خود خواهد داشت که سراغ خیلی از چهره های تاثیرگذار خواهد رفت و هدفش اینست که از الان تا انتخابات ریاست جمهوری از چهره های که در فضای مجازی و حقیقی دارای کاربران و مخاطبین زیادی هستند و بویژه جوانان و در عین حال تاثیرگذار ، را شناسایی کنند و به تدریج با ایجاد شبهه در زندگی شخصی ایشان ، وی را تضعیف نموده و اعتماد مردمی را به ایشان تقلیل دهند که اگر قبل انتخابات نامزد خاصی را ایشان معرفی و تایید کرد ، دیگر مورد حمایت مردمی بویژه مخاطبین و کاربران خود قرار نگیرد .
دکتر ابوالفضلی در پایان تاکید کرد : اولا اینگونه هجمه ها برای الان نیست و مسبوق به سابقه هست برای شهید بهشتی هم بوده و خیلی از مسئولین دلسوز دوران انقلاب و تا هم اکنون این چیز تازه ای نیست .
بالاخره خالی کردن اطراف رهبری از یاران ولایی و تضعیف کردن چهره های انقلابی تاثیرگذار و از طرفی دور کردن متمولین خداشناس و نیکوکار از مسیر انقلاب و انزوای ایشان برای عدم حضور در صحنه های که باید با مال خود جهاد کنند ، جزو برنامه های اصلی دشمن میباشد. و خیلی از خواص ما هم بر این موج سوار میشوند نادانسته بجهت یک غرض شخصی یا جناحی و به اصل موضوع که عملا هدف رنگی و مخملی دشمن است توجهی ندارند و تغافل میکنند که من یقین دارم این افراد که پیش قراول هجمه برنامه های دشمن میشوند غالبا تعمدی ندارند و میتوان گفت غافلند چون اینها هم جزو همین نظام و مردم هستند که انشالله خداوند هدایتشان کند و مردم عزیز ما هوشیار باشند که این جریان سازی صرفا برای تضعیف انتخابات آتی در ایران هست و هدف پناهیان یا افراد متمول نیکوکار نیست . پس فریب اینگونه اخبار را نخوریم و آگاه باشیم و بصیرت داشته باشیم که خدایی نکرده دچار قضاوت اشتباه نشویم .