بزرگداشت ۴ هنرمند در سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر

بزرگداشت چهار هنرمند موسیقی در سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر برگزار می شود.
به گزارش خبرگزاری تکریم خبر به نقل از روابط عمومی سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر، بزرگداشت محمدرضا اسحاقی گرجی خواننده و نوازنده دوتار گرجی، زنده یاد احمدعلی راغب آهنگساز و موزیسین، ملیحه سعیدی نوازنده قانون و حسن ناهید نوازنده نی در اختتامیه جشنواره موسیقی فجر برگزار می شود.
خنیاگر نغمه های دور
محمدرضا اسحاقی گرجی متولد ۱۳۲۶ در روستای گرجی محله بهشهر نوازنده دوتار گرجی و خواننده و روایتگر خنیاگری مازندران است.

زنده یاد احمدعلی راغب در سال ۱۳۲۳ در بندرانزلی متولد شد. او به تشویق والدینش به نواختن ساز تار و عود روی آورد و در اوایل جوانی به این نتیجه رسید که استعداد زیادی در آهنگسازی دارد و نخستین قطعات خود را با الهام از قطعات فولکلوریک گیلانی ساخته و پرداخته کرد.
اثرگذاری فعالیت های خستگی ناپذیر استاد احمدعلی راغب تا همواره بر تارک موسیقی حماسی ایران می درخشد. روحش شاد و یادش گرامی.
نوای سبز قانون
ملیحه سعیدی متولد ۱۳۲۷ در تهران به دنیا آمد.در راستای کوشش های آموزشی و پژوهشی چندین کتاب به همت استاد سعیدی در زمینه تاریخچه ساز قانون و همچنین آموزش این ساز به جامعه موسیقی ایران تقدیم شده است.  سبک ایرانی نوازندگی این ساز، گام برداشته است.
آتش عشقست کاندر نی فتاد
حسن ناهید نوازنده سرشناس نی سال ۱۳۲۲ در کرمان به دنیا آمد. استاد حسن ناهید ستاره ی پرفروغ در آسمان موسیقی ایران، نوازنده ساز خوش نوای «نی» و از موافق ترین یاران استاد فرامرز پایور است که خدمات بی پایانی به موسیقی ملی ما داشته اند. مجموعه ی اجراهای ارکستر اساتید به سرپرستی فرامرز پایور و با نی نوازی استاد ناهید، باعث شد تا تمامی آثار اساتید: ابوالحسن صبا، علینقی وزیری، روح الله خالقی و رکن الدین مختاری با دقیق‌ترین متد ممکن ثبت و اجرا شود.

سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر در بخش های رقابتی و غیررقابتی ۲۸ بهمن تا سوم اسفند برگزار می شود و جایزه ترانه، جایزه موسیقی و رسانه و نشست های پژوهشی برنامه های دیگر این دوره جشنواره است