محکومیت اقدام امارات

بیانیه بنیاد تکریم ادیان و مذاهب در محکومیت عادی سازی روابط امارات و رژیم صهیونیستی

بنیاد بین المللی تکریم ادیان و مذاهب با صدور بیانیه‌ای، عادی‌سازی روابط  امارات متحده عربی با رژیم‌ اشغالگر قدس را محکوم کرد.

 

به گزارش تکریم خبر ، بنیاد بین المللی تکریم ادیان و مذاهب در این بیانیه از توافق امارات و رژیم صهیونیستی به عنوان خیانتی تاریخی یاد کرده است. این  بنیاد از همه آزادیخواهان جهان خواست که در واکنش به این امتیازدهی، با طرحی راهبردی و با اتخاذ یک موضع جدی و قاطع، ضمن رد این اقدام امارات، برای حفظ حقوق مردم مظلوم فلسطین و قدس شریف اقدام نمایند و به وظیفه خود در این خصوص عمل کنند.

متن کامل بیانیه  به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در چند روز گذشته شاهد رونمایی از خیانتی تاریخی در حق مردم مظلوم فلسطین و قدس شریف بودیم که باعث جریحه‌دار شدن قلوب همه مسلمین و آزادیخواهان جهان گردید.

امارات متحده عربی، در اقدامی عجیب و تأمل‌برانگیز روابط سیاسی خود را با رژیم غاصب صهیونیستی،برقرار کرد که  این اقدام در واقع به معنای به رسمیت شناخته شدن تلویحی حق اسرائیل برای گسترش حاکمیت خود بر کرانه اشغالی باختری است.

این  بنیاد از همه مسلمانان و آزادیخواهان و پیروان همه ادیان الهی و همه دانشمندان، متفکران و سیاستمداران می خواهد: در واکنش به این ظلم آشکار در حق مظلومین و امتیازدهی به ظالمین ، با طرحی راهبردی و با اتخاذ یک موضع جدی و قاطع، ضمن رد این اقدام امارات، برای حفظ حقوق مردم مظلوم فلسطین و قدس شریف اقدام نمایند و به وظیفه خود در این خصوص عمل کنند.

بنیاد بین المللی تکریم ادیان و مذاهب ضمن محکوم کردن این خیانت آشکار و نابخشودنی ، از همه دولت‌های اسلامی و ملت‌های مسلمان می‌خواهد با همه توان تا پیروزی نهایی قدس شریف و اضمحلال دولت غاصب صهیونیستی از هیچ کوششی دریغ ننمایند و یقینا به زودی شاهد پیروزی نهایی ملت مظلوم فلسطین خواهیم بود . ان شاء الله

یاداور می شود آمریکا، رژیم صهیونیستی و امارات متحده عربی پنجشنبه ۲۳ مرداد با انتشار بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند؛ ابوظبی و تل‌آویو رسماً روابط خود را عادی می‌کنند. مقام‌های اماراتی مدعی شده‌اند، این پیمان صلح برای جلوگیری از طرح الحاق کرانه باختری به دیگر سرزمین‌های اشغالی توسط اسرائیل صورت گرفته است، اما «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی لغو این طرح را رد کرده و تنها گفته که این طرح به تأخیر افتاده است. نتانیاهو با بیان اینکه طرح «گسترش حاکمیت اسرائیل بر بخش‌هایی از کرانه باختری» هنوز مطرح است، اعلام کرد:اسرائیل این طرح را به تأخیر انداخته و آن را لغو نکرده است. اقدام امارات برای علنی شدن روابط با رژیم صهیونیستی محکومیت بسیاری از کشورهای اسلامی و گروه‌های مقاومت فلسطینی را به دنبال داشته است.