تا پایان سال؛ پیوستن همه مدارس به شبکه ملی اطلاعات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از پیوستن همه مدارس کشور­ به شبکه ملی اطلاعات تا پایان سال خبر داد.

به‌گزارش تکریم خبر ، آذری جهرمی در نمایشگاه الکامپ گفت: ایران هوشمند برای هوشمندسازی به تجهیزات و شاخص‌های زیادی نیاز دارد که یکی از شاخص‌های مهم، مدارس هوشمند است و قانونگذار به درستی در برنامه ششم توسعه در ماده ۶۹ بر هوشمندسازی مدارس­ تاکید کرده است.
وی افزود: تفاهمنامه‌ای که امروز با حسینی سرپرست وزارت آموزش و پرورش امضا کردیم این است که مدارس را هوشمند کنیم و تکلیف قانونی ماست که باید انجام دهیم.
آذری جهرمی گفت: تامین زیرساخت‌های ارتباطی یک مرحله است که بر عهده وزارت ارتباطات قرار دارد و تمام مدارس کشور باید تا پایان سال ۹۸ به شبکه ملی اطلاعات متصل شود.

وی گفت: در مناطق شهری و زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت این کار به صورت رایگان انجام می‌شود و در بقیه موارد اگر هزینه داشته باشد، وزارت ارتباطات برای اتصال مدارس به شبکه ملی اطلاعات حتما تخفیف قابل توجهی­ در نظر خواهد گرفت.
آذری جهرمی افزود:­ مدرسه هوشمند با فرآیندهایش هوشمند می‌شود­ و مدارس فقط با رایانه و تبلت، هوشمند نخواهد شد و این را که فرایند‌ها چه چیز‌هایی هستند و چگونه ارائه می‌شوند، بر عهده استارتاپ‌ها گذاشته ایم.
وزیر ارتباطات تاکید کرد: استارتاپ های­ علاقه مند، خدمات ابری مورد نیاز مدارس را تهیه می‌کنند و از وزارت ارتباطات گواهی­ می‌گیرند یعنی به صورت مشترک فرایندی که با وزارت آموزش و پرورش تفاهم کرده ایم، انجام می‌شود و ­این استارتاپ‌ها در مدارس به صورت بخش خصوصی خدمات ارائه می‌کند.