برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا

مراسم پایانی شانزدهمین جشنواره ی بین المللی امام رضا(ع) و گشایش هفدهمین دوره ی این جشنواره امشب همزمان با شب میلاد ثامن الحجج در مشهد مقدس برگزار می‌شود.
به گزارش  تکریم خبر،‌​  در این مراسم سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، شخصیت های علمی و فرهنگی کشور، اعضای کمیسیون فرهنگی و جمعی از علمای برجسته ی شیعه و سنی و مدیران رسانه های سراسر کشور حضور خواهند داشت. از دیگر برنامه های این مراسم، تجلیل از هفت خادم فرهنگی رضوی شامل یک نفر از کشور غنا و شش نفر دیگر از استان های مختلف کشور است.

در دوره هفدهم، ویژه‌برنامه‌ها و جشنواره‌های موضوعی شعر رضوی به زبان‌های ترکی آذری و عربی در خوزستان، نامه‌ای به امام رضا (ع) در مازندران، سفرنامه و خاطره‌نویسی رضوی در سمنان، شعر رضوی با محوریت کلاسیک در فارس، شعر رضوی با محوریت ترانه و شعر سپید رضوی در کرمان، نهضت کتابخوانی رضوی در تهران، کنگره ملی اربعین در آینه شعر اقوام ایرانی در ایلام، اشراق شمس و داستان‌نویسی ترکی آذری در زنجان و چهل چراغ در خراسان رضوی برگزار خواهد شد.
برنامه‌های هنری هفدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) با موضوعات تئاتر رضوی و متون نمایشی در آذربایجان شرقی، آوا‌ها و نوا‌های رضوی در تهران، سرود رضوی در قم، عکس رضوی در خراسان رضوی، خوشنویسی رضوی در خراسان جنوبی، جلوه‌های فرهنگ رضوی در هنر‌های گرافیکی در سیستان و بلوچستان، تصویرسازی رضوی در اصفهان، آوای ارادت رضوی در البرز، کردستان، گیلان، گلستان، لرستان، خوزستان و خراسان رضوی و تئاتر خیابانی برگزیده رضوی در کرمان برگزار می‌شود.
همچنین ویژه برنامه شب‌های شعر رضوی در شش استان بوشهر، چهارمحال‌وبختیاری، خراسان شمالی، کهگیلویه‌وبویراحمد، همدان و مرکزی و ویژه برنامه جشن‌های مردمی امام رضا (ع)، وحدت و همدلی در سه استان هرمزگان، سیستان و بلوچستان و کردستان برگزار خواهد شد.
برنامه‌های پژوهشی جشنواره هفدهم در چهار موضوع با عنوان “همایش علمی و پژوهشی مناظرات رضوی ” در اردبیل، برگزاری “همایش علمی و پژوهشی امام رضا (ع) و دفاع مقدس” در کرمانشاه، “جشنواره میراث مکتوب رضوی “در یزد و “همایش سلامت معنوی و طب رضوی” در کهگیلویه‌وبویراحمد بوده است.
علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند برای نام نویسی، به سامانه هفدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) به نشانی http/portal.shamstoos.ir و یا پست الکترونیک info@shamstoos.ir یا وبگاه شمس توس به نشانی www.shamstoos.ir مراجعه کنند و شماره‌های تلفن ۰۵۱۳۲۲۸۳۰۴۴ و دورنگار ۰۵۱۳۸۵۸۲۶۸۲ نیز پاسخگوی مخاطبان این جشنواره خواهد بود.
همچنین قرار است نمایشگاه دائم آثار و اقلام فرهنگی رضوی و امام رضایی با همکاری مشترک بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) و شهرداری مشهد، در مشهد برپا شود.