دبیرتئاتر دانشگاهی از اتفاقات خوب در بخش نمایشنامه‌نویسی خبر داد

مجتبی جدی: امسال متون برگزیده پنج دوره گذشته بخش نمایشنامه نویسی ( جایزه استاد اکبر رادی) را چاپ می‌کنیم.
به گزار ش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران به نقل از سید مجتبی جدی دبیر جشنواره می‌گوید: امسال تصمیم داریم متون برگزیده بخش رادی را که در دوره های گذشته جشنواره تندیس گرفته‌اند چاپ کنیم. او در ادامه می‌گوید: بخش نمایشنامه‌نویسی از مهمترین بخش‌های جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران است که متاسفانه مانند دیگر بخش‌های جشنواره، تحت تاثیر بخش صحنه‌ای قرار گرفته و آثار آن آنگونه که شایسته این بخش است دیده نشده‌اند. ما الان به عنوان مخاطب از آثار برگزیده این بخش در دوره‌های گذشته هیچ اطلاعی نداریم. یعنی نه کسی این نمایشنامه ها را خوانده و نه کسی آنها را اجرا کرده. بنابراین امسال با مشورت‌هایی که با اهالی هنر و نویسندگان و با معاون پژوهش جشنواره داشتیم تصمیم گرفتیم آثار برگزیده جشنواره هجدهم، نوزدهم، بیستم، بیست‌و‌یکم و بیست‌و‌دوم را چاپ کنیم تا با این کار فرصتی برای دیده شدن این آثار فراهم شود. همچنین در این زمینه با چند نشر معتبر صحبت‌هایی انجام شده تا با بهترین کیفیت این نمایشنامه‌ها در دسترس علاقه‌مندان به تاتر دانشگاهی قرار بگیرد.
وی همچنین تاکید کرد در صورت فراهم شدن شرایط و تامین هزینه، نمایشنامه‌هایی که در این ادوار مورد تقدیر داوران این بخش قرار گرفته‌اند نیز به چاپ می‌رسانیم.
بیست و سومین جشنواره بین المللی تاتر دانشگاهی به دبیری مجتبی جدی از آبان با بخش پژوهش (جایزه دکتر فرهاد ناظرزاده کرمانی)، نمایشنامه نویسی (جایزه اکبر رادی), ترجمه، ماکت صحنه ،عکس، پوستر، کارگاه ها و درس گفتار ها کار خود را آغاز می‌کند.