دهه کرامت را به دهه نیکوکاری تبدیل کنیم

با استفاده از فرصت جشن و سرور دهه کرامت، این دهه را به دهه نیکوکاری و امداد اجتماعی تبدیل کنیم

سیدعباس صالحی در نشست شورای هماهنگی ستاد دهه کرامت افزود: ما از ظرفیت شادی آن گونه که باید استفاده نکرده ایم و شکل گیری دهه کرامت، امامت و ولایت و اعیاد شعبانیه، فرصت‌های جشن و شادی است که با استفاده بهتر از آن می‌توانیم بهره ببریم.
وی گفت: اگر این دهه‌ها بتواند مانند دهه محرم آثار خود را داشته باشد و بتوانیم افراد شرکت کننده در این مناسبت‌های جشن و سرور را به افرادی کنشگر که منفعل هم نیستند تبدیل کنیم آنگاه می‌توانیم از ظرفیت‌های آن با حضور پرشور مردمی بهره‌مند شویم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: اگر در این مناسبت‌ها از نگاه بالا به پایین بنگریم و بخواهیم با تشکیل ستاد‌ها و نهاد‌ها فقط به این موضوع نگاه کنیم هیچ بهره‌ای نصیب نخواهد شد، این جشن‌ها نباید وابسته به مسئولان شود بلکه باید حس مردمی بودن را با تمام وجود ایجاد کند.
صالحی گفت:: دهه‌های سوگواری با هنر‌های آیینی توأم و تجربه‌ها و خلاقیت‌های فراوانی از آن نصیب شده است و با درآمیختن هنر شعر، سرود، آوا سبک خاص خود را پیدا کرده است، اکنون دارای جاذبه‌هایی است که همگان به آن گره می‌خورند بنابراین ما باید بتوانیم برای دهه‌های کرامت، امامت و ولایت و شعبانیه هم ورود به حوزه هنر را جدی بگیریم.
وی افزود:​ در حوزه دهه‌های سوگ که با لذت حسی و عقلی و روحی توأم است حس خوب در شرکت کنندگان ایجاد می‌شود، اما هنوز این حس خوب با مناسبت‌های شادی مان عجین نشده و نیازمند تلاش بیشتر است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با فرصت سنجی می‌توانیم دهه کرامت امسال را با فضای امداد اجتماعی به ویژه در مناطق سیل زده همراه کنیم.