سفیر عراق: در مرزها به زائران ویزا می‌دهیم

سفیر عراق در تهران: آمادگی کامل برای پذیرایی از زائران در مراسم اربعین حسینی امسال وجود دارد.

به گزارش تکریم خبر به نقل از خبرگزاری صداوسیما ؛ انوشیروان محسنی بندپی در جمع خبرنگاران افزود: هر سال در آستانه ماه محرم ستاد اربعین استان به ریاست استاندار تشکیل می‌شود تا با ساماندهی خدمات رسانی، زائران امام حسین (ع) در مسیر و هم در زیارت اربعین از شرایط خوبی برخوردار شوند.
وی به سفر آینده خود به شهر نجف اشاره کرد و گفت: مقر استقرار ستاد اربعین استان تهران در شهر نجف قرار دارد و تدارکات لازم پیش بینی شده است و اطمینان خاطری برای زائران اربعین ایجاد می‌کنیم تا این مراسم را باشکوه‌تر برگزار کنند و در سفر به شهر نجف در این باره تبادل نظر و برنامه‌ریزی خواهیم کرد.
محسنی بندپی افزود: امسال با توجه به حذف روادید، حساسیت کار بیشتر شده است و پیش‌بینی می‌شود زائران بیشتری به زیارت اربعین مشرف شوند و در دیدار امروز هم سفیر عراق اعلام آمادگی کرد این امور پیگیری و مشکلات احتمالی برطرف شود.
استاندار تهران همچنین درباره توسعه روابط تجاری و اقتصادی دو کشور گفت: استان تهران در زمینه صدور خدمات فنی و مهندسی از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است.
وی افزود: همچنین در حوزه تولید و صادرات مصالح ساختمانی پتانسیل خوبی در ایران وجود دارد که می‌توان در حوزه تامین نیاز‌های عراق از آن بهره گرفت و پالایشگاه‌های کشور ما این آمادگی را دارند که نفت خام را از عراق دریافت و فرآورده‌ها را به عراق ارسال کنند.


سفیر عراق در نشست مشترک با بندپی

در مرزها به زائران ویزا می‌دهیم
سعد جواد قندیل، سفیر عراق در تهران صبح امروز در دیدار با انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران به بحث و تبادل نظر با محوریت سرمایه گذاری اقتصادی و برگزاری مراسم باشکوه اربعین حسینی پرداخت و از سفر آینده استاندار تهران به شهر نجف ابراز خرسندی کرد و افزود: یکی از اولویت‌های ما در سفارت عراق در ایران خدمت به زائران امام حسین (ع) به ویژه در ایام اربعین است و همه امکانات سفارت عراق به صورت صد درصد برای خدمت به زائران بسیج می‌شود.
وی به حذف ویزای اربعین و افزایش تعداد زائران ایرانی در اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: پیش بینی ما حضور سه میلیون زائر ایرانی در مراسم اربعین حسینی امسال است که آمادگی کامل برای پذیرایی از زائران وجود دارد.
سفیر عراق در تهران افزود: همچنین پیش بینی می‌کنیم تعداد زائران عراقی که طی سال به ایران سفر می‌کنند به چهار میلیون و تعداد زائران ایرانی که طی سال به عراق سفر می‌کنند به پنج میلیون نفر برسد که این حجم از تبادل مسافر بین هیچ کشوری وجود ندارد.
وی از تداوم دیدار‌ها و همکاری‌های مشترک خبر داد و گفت: با توجه به اینکه امسال روادید حذف شده است، ما در مرز‌ها به زائران ویزا خواهیم داد.

بندپی در نشست مشترک با سفیر عراق

توسعه روابط تجاری و اقتصادی با عراق
انوشیروان محسنی بندپی در نشست مشترک با سعد جواد قندیل سفیر عراق افزود: استان تهران آمادگی لازم را برای مشارکت در ساخت مسکن در عراق دارد، ما بیشترین فارغ التحصیل رشته‌های فنی و مهندسی را داریم و می‌توانیم از این ظرفیت در عراق استفاده کنیم.
استاندار تهران افزود: امیدوارم در شرایط جدید روابط در زمینه‌های مختلف بین دو کشور تقویت شود و برای توسعه روابط اقتصادی و جذب سرمایه گذاری خارجی با هماهنگی اتاق بازرگانی استان تهران و شرکت شهرک‌های صنعتی استان می‌توانیم اقدام کنیم.
وی در ادامه با بیان اینکه مراسم اربعین نماد وحدت و همدلی مسلمانان جهان است، گفت: هدف اصلی از برگزاری این نشست، تبیین تمهیدات لازم برای برگزاری باشکوه مراسم اربعین حسینی (ع) است
محسنی بندپی گفت: امسال با حذف ویزا پیش بینی می‌شود آمار زائران ایرانی برای پیاده روی اربعین بیشتر شود.

دیدار سفیر عراق با استاندار تهران
محسنی بندپی ­هدف این دیدار­ را بحث درباره ایام محرم و اربعین دانست و افزود: امیدواریم مانند گذشته نهضت و حماسه خوبی را در اربعین شاهد باشیم.
وی گفت: به فرموده امام راحل، مسلمانان هر چه دارند از محرم و صفر است، ماه ­عسل این دو ماه و نماد وحدت مسلمانان اربعین است.
استاندار تهران در ادامه افزود: در این جلسه همچنین درباره توسعه محیط‌های اقتصادی و جذب سرمایه گذاری بحث و تبادل نظر شد.