شمار مبتلایان به کرونا از یک میلیون تن گذشت

افزایش بی سابقه قربانیان کرونا در فرانسه و آمریکا, عبور شمار مبتلایان به کرونا از یک میلیون نفر درجهان , اعتراض کادر درمانی در آمریکا و انگلیس به نبود ماسک و وسایل کمک بهداشتی  و ادامه سقوط بازارهای مالی جهان در صدر اخبار امروز جهان قرار دارد .

آخرین آمار ابتلا به کرونا در جهان بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی 
شمار مبتلایان به کرونا از یک میلیون تن گذشت
-براساس جدیدترین آمار سازمان بهداشت جهانی تا روز شنبه ۴ آوریل ۲۰۲۰، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به یک میلیون و ۹۸ هزار و ۷۶۲ نفر رسید.
از این تعداد ۵۹ هزار و ۱۷۲ نفر جان باخته و ۲۲۸ هزار و ۹۲۳ نفر بهبود پیدا کرده اند.
براساس این گزارش از میان ۸۱۰ هزار و ۶۶۷ نفری که همچنان درگیر این بیماری هستند، حال ۵ درصد آن‌ها یعنی ۳۹ هزار و ۳۹۱ نفر وخیم گزارش شده است.
– ناو- هتل یو اس ان اس کامفورت آمریکا دیگر بیماران کرونایی  را پذیرش نمی کند .
در شهر نیویورک از زمان آغاز همه گیری ۵۶ هزار و ۲۸۹ مورد آلوده به ویروس کرونا ثبت شده است که هزار و ۸۶۷ مورد آن به مرگ منجر شد.
-رئیس سازمان جهانی بهداشت:اکنون بیش از یک میلیون مورد تایید شده ابتلا به کرونا به سازمان جهانی بهداشت گزارش شده است که از بین آن‌ها بیش از پنجاه هزار نفر جان خود را از دست داده اند، اما می‌دانیم که این مسئله بسیار بیشتر از یک بحران سلامت است. همه ما از عواقب ژرف اجتماعی و اقتصادی این بیماری آگاهی داریم. تاثیر محدودیت‌هایی که بسیاری از کشور‌ها برای حمایت از سلامتی افراد در نظر گرفته اند، بر درآمد افراد و خانواده‌ها و اقتصاد جوامع و ملل بسیار سنگین است. ما در تلاش مشترک هستیم تا هم از زندگی و هم از معیشت محافظت کنیم. در کوتاه مدت، کشور‌ها می‌توانند از طریق برنامه‌های رفاه اجتماعی، بار مشکلات جمعیت خود را کاهش دهند تا مردم از مواد غذایی و ملزومات زندگی دیگر برخوردار شوند. برای برخی از کشور‌ها، بخشش بدهی‌ها می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا آن‌ها از مردم خود مراقبت کنند و از فروپاشی اقتصادی جلوگیری شود. این زمینه همکاری بین سازمان جهانی بهداشت، صندوق بین المللی پول و بانک جهانی ضروری است.