رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران

قالب برنامه‌های اربعین بر اساس بیانیه گام دوم

امسال چارچوب برنامه‌های اربعین براساس بیانیه گام دوم انقلاب در نظرگرفته شده است.

به‌گزارش تکریم خبر  سعید اوحدی در حاشیه نشست کارگروه مردمی اربعین افزود: قرارگاهی با عنوان قرارگاه فرهنگی- هنری- مردمی اربعین از سال گذشته با همکاری ۱۰ دستگاه فرهنگی از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شکل گرفته است.
وی افزود: براساس نظر سنجی مردم، برنامه‌های فرهنگی هنری در مسیر زائران اربعین در سال گذشته مانند سینمای سیار و پخش فیلم‌های مرتبط با موضوع اربعین از جمله “به وقت شام”، “مختارنامه” و “محمد رسول الله”​ که در مرز‌ها به اکران درآمد، ​ با استقبال روبرو بوده است و زائران افزایش آن را خواستار هستند.
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: امسال نیز با کمک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درصددیم تا در ۴ مرز ایران و عراق در قالب برنامه‌ای بر اساس بیانیه گام دوم، پیش برویم و طبق فرمایش مقام معظم رهبری، افق چهل سال دوم انقلاب، دستیابی و صعود به قله تمدن اسلامی است که برای رسیدن به این قله زیباترین بستر ” اربعین” است.
آقای اوحدی گفت: ما معتقدیم که امام حسین (ع) مصباح الهدی و سفینه النجاه است بنابراین فرصت اربعین می‌تواند این زمینه را فراهم کند تا بیانیه گام دوم انقلاب با هفت سرفصل اصلی اش در آن نمودار شود.
وی با اشاره به پیروزی‌های محور مقاومت یمن افزود: بخشی از برنامه‌های فرهنگی هنری باید به مقاومت و حماسه‌ای که در سال‌های اخیر در عراق، سوریه، لبنان و یمن شاهد آن بودیم به ویژه عظمت عملیاتی چند روز پیش یمن، اختصاص یابد.
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: در طول چند سال اخیر بیش از ۲۵۰ هزار تهاجم هوایی بر روی یمن انجام شد و میلیون‌ها بمب بر سر مردم مقاوم این کشور فرود آمد و بیش از ۸۵ هزار کودک یمنی مظلومانه به شهادت رسیدند.
وی افزود: یمن یک بار انتقام و بزرگترین پالایشگاه عربستان (آرامکو) را هدف گرفت و به آن حمله کرد و این مقاومت باید بازگو شود.
اوحدی گفت: قرار است در مرز‌های کشور و درمسیر پیاده روی اربعین از نجف تا کربلا آثار هنری با حضور برخی هنرمندان درباره یمن و مقاومت به نمایش گذاشته شود.
وی افزود: سال گذشته کار فاخری درحوزه آفرینش‌های ادبی انجام شد و چندین سوگواره شعر برپا و تعزیه نوجوانان نیز درمرز‌ها با استقبال روبرو شد. امسال هم قرار است در چهار مرزی که زائران تردد می‌کنند و همچنین در مسیر پیاده روی اربعین، شاهد این برنامه‌های فرهنگی باشیم.
اوحدی با اشاره به برپایی یادواره شهدای ایرانی و عراقی که سال گذشته در کربلا برگزار شد، گفت: امسال نیز در سطح وسیع تری شاهد برپایی این یادواره خواهیم بود.
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران همچنین از برپایی نمایشگاه کتاب با موضوع اربعین خبر داد و افزود: همکاری تنگاتنگی با کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد در موکب‌های الاتحاد خواهیم داشت و در بیش از ۱۰۰ موکب، برنامه‌های فرهنگی از جمله نمایشگاه کتاب را برپا می‌کنیم.
وی افزود: تلاش می‌کنیم در بستر فرهنگ و هنر، باطن اربعین را که معنویتش سید الشهدا، شهدای کربلا و شهدای دفاع مقدس است، بیان کنیم.
اوحدی گفت: اگر مسیر اربعین امروز باز است به بهای خون شهدای دفاع مقدس در دفاع از مرز‌های کشور و همچنین به برکت شهدای مدافع حرم است که زائران تا حرم اباعبدالله الحسین (ع) قدم می‌گذارند.
وی افزود: امروز ما باید امانتدار این ارزش‌ها باشیم که تجلی بخش پیام عاشوراست و با بیانیه گام دوم انقلاب نیز موثر خواهد شد.