وزیر علوم، تحقیقات و فناوری

این ترم دانشگاه‌ها فقط به صورت مجازی

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: با توجه به درخواست روسای دانشگاه‌ها و وضعیت شیوع بیماری کرونا امکان ادامه این ترم در دانشگاه‌ها به صورت مجازی امکان پذیر است.


به‌گزارش تکریم خبر ، ​آقای منصور غلامی در حاشیه نشست مجازی (وبینار) با معاونان وزارتخانه، روسای دانشگاه‌ها وپژوهشگاه‌ها برای بررسی مسائل پیش روی آموزش عالی در دوران شیوع بیماری کرونا درخصوص تصمیمات اخذ شده افزود: بحث اصلی این نشست بررسی ادامه آموزش در نیمسال جاری با توجه به شیوع بیماری کرونا بود.
وی ادامه داد: در ابتدای این ترم با توجه به شیوع این بیماری، به سرعت رویکرد به سمت آموزش مجازی تغییر کرد و پیشرفت‌های خوبی در این زمینه حاصل شد که با تلاش استادان رویکرد دانشجویان خوب بوده است که این امر می‌تواند کمک کند این نیمسال به همین نحو به پایان برسد.
وزیر علوم گفت: عموما روسای دانشگاه‌ها این نظر را داشتند که حضور دانشجویان با توجه به شیوع بیماری به صلاح نیست و تاکید بر توسعه زیر ساخت‌های آموزش مجازی است.
غلامی افزود: آموزش‌های مجازی با توجه به شرایط جدید در دنیا یک رویکرد اساسی است که در ایران با توجه به زیرساخت‌ها در حال پیگیری است.
وی گفت: در کنار این بحث ادامه پژوهش‌های مرتبط با کنترل بیماری کرونا هم مطرح شد و کار‌های خوبی در دست انجام است که به مدیریت‌های کلان کمک خواهد کرد.
غلامی افزود:پژوهش‌های مرتبط با زیست فناوری در پژوهشکده زیست فناوری در حال انجام است و رویکرد در پارک‌ها، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان فعال در این حوزه است.
وی با اشاره به نامگذاری امسال به سال جهش تولید گفت:حتما این رویه در دانشگاه‌ها مد نظر قرار خواهد گرفت تا این شعار محقق شود.
وزیر علوم تاکید کرد: ادامه این ترم به صورت مجازی خواهد بود و در بخشنامه‌ای معاونت آموزشی اختیارات بیشتری را به دانشگاه‌ها داده است تا افراد خاص مانند افرادی که مشکل سنوات و … دارند دچار مشکل نشوند و دروس معرفی به استاد افزایش یافته است.
آقای غلامی ادامه داد: برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی الزامی برای حضور در دانشگاه نیست و برای افرادی که درگیر پایان نامه هستند تدابیر خاصی اندیشیده شده است