دیدار کارگزاران حج با رهبر انقلاب

رهبر معظم انقلاب: دشمنان امت اسلامی بالاخره مجبور خواهند شد در مقابل اسلام زانو بزنند.

به گزارش تکریم خبر در آستانه‌ اعزام حجاج بیت‌الله‌الحرام به سرزمین وحی، دست‌اندرکاران و کارگزاران حج کشورمان، صبح‌امروز (چهارشنبه) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

 

 دشمنان امت اسلامی در مقابل اسلام زانو خواهند زد 
رهبر معظم انقلاب در این دیدار فرمودند: در تضرع‌های دسته‌جمعی و در دعاها، از خدای متعال بخواهید گرفتاری‌های امت اسلامی و جوامع اسلامی برطرف شود و بخواهید که شر دشمنان اسلام را از سر مسلمین کم کند.
ایشان افزودند: امروز، معارف اسلامی مورد دشمنی است. دشمنی واقعی مستکبرین و آمریکا که این‌جور وحشیانه به مردم مسلمان تهاجم میکنند، با حقایق اسلامی است. اگر مسلمانان حقایقشان را کنار بگذارند، دشمنی آن‌ها رفع میشود. همین که شما در مقابل غیرخدا خضوع و خشوع ندارید و در مقابل قدرت‌های مادی تسلیم نمیشوید، مایه‌ی دشمنی آن‌ها و مایه‌ی پیروزی و صلاح و نجات امت اسلامی است.
رهبر معظم انقلاب فرمودند: هرچه ما در جامعه‌ی خودمان، پایبندی بیشتر به مبانی اسلام نشان دادیم، کمک خدا بیشتر شامل حال ما شد و آنجا که غفلت کردیم، چوب غفلت خود را خوردیم.
ایشان افزودند: دشمنان امت اسلامی بالاخره مجبور خواهند شد در مقابل اسلام زانو بزنند و به توفیق الهی آنچه در آینده پیش خواهد آمد، عزت اسلام و مسلمین و پیشرفت جوامع اسلامی است؛ منتها تلاش لازم دارد.
 متصدیان مناطق حج موظف هستند امنیت، کرامت و احترام حجاج را تأمین کنند 
رهبر معظم انقلاب فرمودند: آن کسانی که متصدی مناطق حج هستند، وظایف سنگینی به عهده دارند. جزو وظایفشان است که امنیت حجاج را تأمین کنند، منتها نباید محیط را امنیتی کنند. باید احترام و کرامت اینها حفظ شود؛ اینها ضیوف‌الرحمانند. باید رفتارشان با حاجیان در این مدتی که حجاج در مکه و مدینه هستند رفتار مناسبی باشد.
 حج یک کار سیاسی و تکلیف دینی است 

رهبر معظم انقلاب فرمودند: حج، هم نمایش بندگی و خشوع است و هم عامل اجتماعی وحدت و برادری و یکرنگی در آن وجود دارد؛ و درعین‌حال حج نمایش تجمع و نمایش اخلاق است.
حضرت آیت الله خامنه‌ای افزودند: از جمله خطا‌های بزرگی که همیشه می‌شنیدیم و حالا هم از بعضی که نسبت به اسلام بی‌مبالات هستند می‌شنویم این است که میگویند حج را سیاسی نکنید.
رهبر معظم انقلاب فرمودند: یعنی چه حج را سیاسی نکنید؟ ایجاد وحدت، یک امر سیاسی است. دفاع و حمایت از ملت فلسطین و مظلومین دنیای اسلام مثل یمن یک کار سیاسی است و دفاع از مظلوم، عین تعالیم اسلامی و واجب است یا برائت از مشرکین که یک فریضه است. همه‌ی این‌ها مال دین است.
ایشان افزودند: بله، حج یک کار سیاسی است، اما این کار سیاسی عیناً همان تکلیف دینی است. اما اینکه بیایند و این حرکات سیاسی را منع کنند، آن هم سیاسی است، اما یک سیاست ضددینی.
رهبر معظم انقلاب فرمودند: اینکه بگویند حق ندارید به آمریکا بگویید بالای چشمت ابروست، یک حرکت سیاسی شیطانی است.