رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات:

عملیاتی شدن ۱۵۰ پروژه خاص در عتبات عالیات

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: با حمایت و پشتیبانی‌های مردم،‌ تاکنون ۱۵۰ پروژه خاص در اعتاب مقدسه اجرایی شده یا در حال تکمیل است.

‌حسن پلارک روز شنبه  افزود: طرح توسعه ۲۰ برابری فضای حرم مطهر علوی در ۲۲۰ هزار متر مربع در قالب صحن و شبستان حضرت زهرا (س) و طرح توسعه حرم مطهر امام حسین (ع) در چهار فاز از شاخص ترین طرح‌های عملیاتی ستاد بازسازی عتبات عالیات است.

وی گفت: ساخت، بازسازی و طلاکاری گنبدهای حرم مطهرسیدالشهدا (ع) در کربلای معلی، نجف اشرف، کاظمین و سامرا نیز از دیگر پروژه‌های شاخص اجرایی در عتبات است.

پلارک تصریح کرد: دراین ارتباط طلاکاری ایوان نجف و مناره‌های حرم مطهر علوی و نیز مناره‌های حرم مطهر در کاظمین و کربلا، تعمیر ضرایح مطهر، طرح توسعه حرم امامین جوادین (ع) و لاغر سازی ستون‌های اطراف ضریح مطهر سید الشهدا (ع) توسط مهندسان و تکنیسن های توانمند ایرانی از دیگر طرح‌های مهم به شمار می‌رود.

پلارک با بیان اینکه افتخار توسعه حرم‌های مطهر در اعتاب مقدسه در تاریخ انقلاب اسلامی ثبت و ضبط خواهد شد، افزود: عشق و ارادت به خاندان عصمت و طهارت موجب شده طی کمتر از شش سال تلاش شبانه روزی هنرمندان، متخصصان و دیگر دست اندرکاران ایرانی با حمایت‌های همه جانبه ملت عزیز ایران اقدامات بسیار خوبی در توسعه عتبات عالیات به انجام برسد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با اشاره به اینکه خدمات انجام گرفته با حمایت‌های مقام عظمای ولایت، حمایت‌های مردمی، مرجعیت شیعه عراق و همکاری تولیت اعتاب مقدسه عراق به انجام رسیده است، گفت: پس تشکیل و راه اندازی ستاد بازسازی عتبات عالیات با تجمیع و سازماندهی هدایا و نذورات مردمی و اجرای طرح‌های بزرگ کوتاه مدت و بلند مدت و طرح‌های جامع در بحث بازسازی عتبات عالیات اقدامات بسیار خوبی به انجام رسیده است.

وی تصریح کرد: با توجه به کارهای انجام گرفته در عتبات عالیات در خصوص تعویض، تعمیر گنبدها و ضرایح مطهر، بازسازی اماکن مقدسه و اجرای طرح‌های توسعه‌ای اقداماتی صورت گرفته که در طول تاریخ اعتاب مقدسه بی سابقه بوده است.