از حدود 60 کشور جهان

میلیون‌ها زائر راهی کربلا شده اند

کربلای معلا میزبان میلیون‌ها زائر عاشق از ۵۵ کشور جهان است. جهان اسلام و میلیون‌ها نفر، امروز در کربلا، مراسم اربعین امام حسین (ع) را گرامی می‌دارند. مسئولان ایرانی اعلام کردند حدود سه و نیم میلیون ایرانی امسال برای مشارکت در راهپیمایی اربعین حسینی راهی کربلای معلا شده اند. این در حالی است که سالروز اربعین ابا عبدالله الحسین (ع) , در مناطق مختلف جهان برگزار می‌شود.

اطراف حرم امام حسین (ع) مملو از زائران اربعین از عراق و دیگر کشور‌های جهان است. میلیون‌ها زائر عاشق از ۵۵ کشور جهان راهی کربلا شده اند تا در اربعین حسینی شرکت کنند. صد‌ها موکب با نظم و هماهنگی کم نظیر، در مسیر راه‌های منتهی به کربلای مقدس به زائران حسینی خدمت رسانی می‌کنند.
یکی از زائران گفت: ما از بصره عازم کربلا شده ایم و خوشبختانه همه امکانات در مسیر پیاده روی مهیا بود و هیچ مشکلی نداشتیم.
پیش بینی می‌شود حدود ۱۷ میلیون زائر حسینی برای گرامیداشت اربعین حسینی، وارد عراق شده باشند.
اربعین از بزرگ‌ترین مناسبت‌های دینی در جهان محسوب می‌شود که عوامل بسیاری از جمله پیاده روی ده‌ها کیلومتری مردان، زنان، سالخوردگان و کودکان در مسیر رسیدن به کربلا، آن را از دیگر مناسبت‌ها متمایز کرده است.
علاء الغانمی رئیس اطلاع رسانی پلیس استان کربلا گفت: تلاش ما برای تامین امنیت زائران تا آخرین روز ادامه خواهد یافت.
این در حالی است که علاوه بر امکانات رفاهی و خدماتی، امکانات پزشکی نیز برای زائرانی که در طول مسیر با مشکلی مواجه شوند، فراهم شده است.

زائران اربعین ابا عبدالله الحسین (ع) یاد و خاطره پیاده روی اهل بیت آن حضرت را پس از شهادت او و همراهانش گرامی می‌دارند. نیرو‌های امنیتی با استقرار در همه ورودی‌های کربلا، امنیت کامل زائران را فراهم آورده اند به گونه‌ای که سال به سال موفقیت آن‌ها در این کار بیشتر می‌شود.