آسیب جدی ستون مهره ها بدلیل استفاده زیاد از موبایل و رایانه

نایب رئیس انجمن فیزیوتراپی استان تهران، نسبت به آسیب ستون فقرات در اثر کم تحرکی و استفاده روز افزون از وسایل دیجیتالی، هشدار داد.

به گزارش  تکریم خبر،‌​  به نقل از مهر ،‌ همایون آبائی گفت: با توجه به شعار سازمان بهداشت جهانی مبنی بر کمترین تهاجم بر بدن، لذا در بیماری های اسکلتی عضلانی، فیزیوتراپی می تواند نقش اول درمان را ایفا نماید.

وی با عنوان این مطلب که نقش فیزیوتراپی به عنوان خط اول درمان با شعار سازمان بهداشت جهانی هم خوانی دارد، اظهار داشت: به دلیل زندگی های ماشینی بیماری های ناشی از مشکلات عضلانی و اسکلتی بیش از پیش جامعه را درگیر کرده است. لذا، اهمیت درمان هایی که کمترین عارضه را برای بیماران به همراه دارد، بیش از پیش نمایان می گردد.

این فیزیوتراپیست ادامه داد: با توجه به استفاده روز افزون از وسایل ارتباط جمعی از جمله تلفن همراه و رایانه، مشکلات ناشی از استفاده مکرر از این وسایل باعث ضعف عضلات، انحراف ستون مهره ها و همچنین کم تحرکی ناشی از آنها باعث اضافه وزن شده و این اضافه وزن تبعات زیادی به دنبال دارد و همه اینها در صورت عدم توجه به موقع باعث صدمات و بیماری های بسیار ناتوان کننده می شود.

نایب رئیس انجمن فیزیوتراپی استان تهران، افزود: توصیه می شود ضمن رعایت اصول بهینه استفاده از وسایل دیجیتالی و الکترونیکی، در صورت بروز مشکل جهت مشاوره و درمان به متخصصین فیزیوتراپیست مراجعه و راهکارهای لازم را دنبال کنند.