آغاز مرحله استانی مسابقات قرآنی اوقاف با ۲۱۰ شرکت کننده

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: مرحله استانی چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با حضور ۲۱۰ شرکت کننده روز پنجشنبه در سمنان آغاز شد.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالله واحدی در حاشیه آغاز این رقابت‌ها  با بیان اینکه مسابقات سراسری قرآن کریم در مرحله شهرستان‌ها از ۲۰ تا ۳۱ خرداد برگزار شد، بیان کرد: مرحله استانی این مسابقات نیز به صورت شفاهی و کتبی از ساعت ۸ صبح امروز در ۲ حوزه امتحانی آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه مسابقات شفاهی در رشته‌های قرائت، مفاهیم، ترتیل و حفظ است، اضافه کرد: ۱۴۸ نفر از داوطلبان خواهر و برادر در مسابقات شفاهی شرکت کرده اند.

واحدی بیان داشت: محل برگزاری آزمون شفاهی خواهران در امامزاده علی بن جعفر (ع) و برادران در امامزاده یحیی (ع) است.

وی ادامه داد: داوطلبان رشته حفظ نیز در رشته های حفظ پنج، ۱۰و ۲۰ جزء و کل با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان سمنان با اشاره به آزمون کتبی، بیان کرد: آزمون کتبی چهل و دومین مسابقات سراسری قرآن کریم در رشته‌های معارفی است و تعداد شرکت‌کنندگان در آزمون معارفی استان سمنان نیز ۶۲ نفر است.

وی رشته‌های بخش معارفی را نهج‌البلاغه، تفسیر قرآن و حفظ موضوعی عنوان کرد.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان سمنان با بیان اینکه برگزاری آزمون شفاهی تا نماز مغرب و عشاء امروز ادامه دارد، گفت: آئین اختتامیه این مسابقات ساعت ۹ امشب در امامزاده یحیی (ع) با حضور امام جمعه استان سمنان آیت الله محمد شاهچراغی و برخی از مدیران دستگاه‌ها و ادارات این استان برگزار می‌شود.

نفرات برتر چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در مرحله استانی به رقابت‌های کشوری اعزام می‌شوند.