بهار ۱۴۰۰ خبری از پاییزی ناگهانی می دهد

فیلم کوتاه ” ناگهان پاییز ” با نگاهی به درگیری های سال ۱۳۶۱ کردستان توسط گروه های کومله تولید شده است.

به گزارش خبرگزاری تکریم خبر: این فیلم در مورد کومله هایی است که خواهان جداسازی و استقلال کردستان هستند،در این بین رزمندگان ایرانی با کومله ها درگیر میشوند و گروه پیشمرگ های کرد به فرماندهی حاج میکاییل نشوری به کمک رزمندگان میشتابند.
نازار همسر سیوان مخالف حضور و دخالت او در این درگیری هاست.

وی افزود: طرح داستان ” ناگهان پاییز ” بر اساس واقعیتی که در سال ۱۳۶۱ در محور کامیاران-سنندج روی داده بود و گفتگو با چند تن از بازماندگان آن حادثه به تحریر در آمده و در ادامه با اضافه شدن داستان هایی زاییده ذهن نویسنده طرح با قلم او تبدیل به فیلمنامه شد.” ناگهان پاییز ” را می توان اولین فیلم کوتاه در ژانر جنگی دانست که به تهیه کنندگی احمدرضا نصری و جواد الهی فر و کارگردانی مسعود شیرانی فرد تولید شده است.

او گفت: ” ناگهان پاییز ” فیلمی ضد جنگ است،با نگاهی به مسئله انسانیت تا به این وسیله تخریب و عواقب جانی و کلی انسانیت که همه گروه های درگیر در جنگ ها را در برمیگیرد باعث درگیری ذهن مخاطب شود و او را به فکر فرو ببرد.
مسعود نریمانی، حسین ایران شاهی،مجتبی کیانی، حمید مشتاقی، الناز بختیار، فرزاد قاسمی، پرستو اسدی، خشایار اشرفی و مسعود شیرانی فرد بازیگران این اثر هستند.

مهدی فرهادی و محمد کریمی تصویر بردار، معین مدرسی صدابردار، احمد رضا نصری تدوین، جلوه های بصری محمد غضنفری، رضا خوانساری دستیار کارگردان و منشی صحنه ، عکاس و تصویر بردار پشت صحنه یگانه احمدی، برنامه ریز المیرا شاه زیدی، دستیار صحنه و لباس ثمین مکتوبیان و خاطره کاظمی، طراح لباس سحر شاهین، چهره پرداز مهدی کریمی، آهنگساز رضا ظفری ، مسعود شیرانی فرد و مدیر تولید جواد آقایی و طراح لوگو و پوستر زهره گرامی بر عهده داشت.

وی ادامه داد: در تولید این اثر لشگر ۱۴ امام حسین (ع) بخش جلوه های ویژه میدانی را به عهده داشت و نکته حائز اهمیت در تولید این فیلم فضای کردستان سال ۱۳۶۱ است که در استان اصفهان تصویر برداری شده است.
همچنین ” ناگهان پاییز ” تهیه شده در مرکز آفرینش های هنری بسیج استان اصفهان می باشد.