بیانیه بنیاد بین المللی تکریم ادیان و مذاهب در محکومیت اقدامات تفرقه افکنانه 

 بنیاد بین المللی تکریم ادیان و مذاهب با صدور بیانیه ای به  محکومیت اقدامات تفرقه افکنانه پرداخت .
متن بیانیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَهٌ فَأَصْلِحُوا بَیْنَ أَخَوَیْکُمْ وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُرْحَمُونَ.

 

با سلام و درود به پیشگاه رسول بزرگوار اسلام حضرت محمد مصطفی (ص ) و اهل بیت مطهر ایشان علیهم السلام

و با آرزوی قبولی طاعات و عباداتِ امت مومن و مسلمانِ  شیعه و سنی و همه  هموطنان عزیز در جای جای میهن اسلامی .

 

متاسفانه اقدام نابخردانه مداحی جوان در یک محفل مذهبی کوچک که  از یکی از شبکه های تلویزیون پخش شد باعث  جریحه دار شدن احساسات هموطنان اهل سنت  گردید.

این اقدام که با هوشیاری و تدبیر به موقع مسئولین و با تنبیه عوامل مربوطه و همچنین با خویشتنداری و سعه صدر علمای بزرگ اهل تسنن و هموطنان شریف اهل تسنن همراه بود جلوی هر گونه بهره برداری سیاسی را از دشمنان این مرزو بوم صلب نمود.

 

بنیاد بین المللی تکریم ادیان و مذاهب بر اساس وظیفه ذاتی و عمل به شعار تکریم و در جهت تحقق اهدافش،برخود وظیفه می داند جهت التیام و دلجویی از امت مسلمان بالاخص هموطنان اهل تسنن ضمن محکومیت شدید اتفاق ناخوشایند اخیر ، مبنی بر هتاکی و اهانت  به صحابه پیامبر اسلام(ص) و مقدسات اهل تسنن و ابراز همدردی در این امر ، مراتب تقدیر و تشکر خود را  از عموم هموطنان بالاخص علمای فهیم و با تدبیر اهل تسنن و هموطنان صبور و نجیب اهل سنت را اعلام نماید.

امید است با تکریم مقدسات و شعائر  مذاهب  اسلامی راهی برای تقریب هرچه بیشتر بین مذاهب امت اسلام ایجاد گردد و با عمل به آیه صدر الذکر راه نفوذ دشمنان و تفرقه افکنی  را بسته و در جهت صلح و آرامش بین امت مسلمان گام برداریم تا  مورد رحمت واسعه خداوند تبارک و تعالی قرار بگیریم  .

 

ان شاء الله

بنیاد بین المللی تکریم ادیان و مذاهب