تئاتر؛ بهترین ابزار ارتباط کشورهای همزبان با ایران

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعتقاد دارد که هنر نمایش، بهترین وسیله برای ایجاد ارتباط موثر بین کشورهای هم زبان با ایران است.

به گزارش  تکریم خبر،‌​ سید عباس صالحی در حاشیه برگزاری آئین اختتامیه جشنواره تئاتر استان تهران در جمع خبرنگاران گفت: برگزاری جشنواره لبخند در شهرستان پاکدشت باعث شد تا در طول برگزاری و اجرای آثار، لبخند را بر لبان بسیاری از افراد به ویژه مردمی که با ملت ایران همزبانی دارد نقش ببنند و این امر اتفاق مهمی در حوزه هنر کشور محسوب میشود.

وی افزود: اینکه یک گروه از برادران و خواهران افغانستانی در جشنواره تئاتر استان تهران حضور داشت، نشان از این واقعیت دارد که می توان از طریق زبان هنر به ویژه نمایش، ارتباط موثر فرهنگی با کشورهایی که با ایران هم زبان هستند ایجاد کرد.
صالحی اظهار داشت: هنر یک وسیله و زمینه ارتباط انسانی قدیمی در جهان محسوب می شود که از طریق آن، ملت ها با یکدیگر ارتباط موثر ایجاد می کردند که این مهم می تواند برای ایران و کشورهایی که سابقه دیرینه تمدنی و فرهنگی با یکدیگر دارند وبا ما هم زبان هستند، اثر بخشی مناسب تری داشته باشد.
وی گفت: در بین هنرها، هنر نمایش به دلیل قدرتی که در ارتباط سازی بین ملت ها برخوردار است، جایگاه خاص و ویژه تری دارد و برگزاری جشنواره تئاتر لبخند استان تهران، فرصتی را برای ایجاد ارتباط موثر بین ملت ها فراهم کرده است.
وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: امروز فضای تئاتر استان تهران و کشور و حضور گروه های مختلف نمایشی در جشنواره تئاتر استان تهران، نشان دهنده فضای کیفی هنر نمایش در شهرستان هایی است که در یک دهه اخیر، حرکت رو به رشد خود را آغاز کرده اند و این امر، نوید آینده ای درخشان و اتفاقات مبارک در تئاتر کشور را می دهد.

جشنواره تئاتر لبخند استان تهران از ۱۷ تا ۲۰ تیر با روی صحنه رفتن ۱۲ اثر از شهرستان‌های استان تهران در پاکدشت برگزار شد.
شهرستان پاکدشت در ۲۰ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.