جشن عید غدیر خم در سراسر ایران اسلامی

همزمان با ایام دهه ولایت و عید غدیر خم جشن بزرگ غدیر در در آستان مقدس و مطهر ثامن الائمه(ع)، ‏‏حرم عبدالعظیم(ع)، آستان مقدس امام خمینی(ره) و بقاع متبرک کشور برگزار شد.

به‌گزارش تکریم خبر  ، جشن های دهه ولایت و امامت در سرزمین خورشید هشتم، ثامن الائمه حضرت رضا(ع) از عید قربان آغاز می شود و در عید سعید غدیر خم به اوج خود می رسد، این آستان در عید بزرگ شیعیان میعادگاه عاشقان و دلدادگی های پیروان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.
نقاره های حرم مطهر رضوی دیروز در هنگام غروب آفتاب چندین بار نواخته شدند و فرا رسیدن عید غدیر خم را بشارت دادند، نوای خوش نقاره ها در سراسر مشهدالرضا(ع) طنین انداز شد و از هر سوی شهر صدای شادمانی و سرور مردم برخاست.
ایستگاه های صلواتی در خیابانهای مشهدالرضا(ع) به ویژه مسیرهای منتهی به حرم مطهر امام رضا(ع) پرشمار بودند و خادمین با توزیع شربت و شیرینی بین مردم فرا رسیدن این عید خجسته را تبریک می گفتند.
همه شهر به مناسبت عید بزرگ شیعیان آذین بندی شده بود، نورافشانی هایی که در نقاط مختلف شهر آسمان را رنگین می کرد، بر شادمانی مردم افزوده بود و مشهد مقدس با شور و شعف کامل به پیشواز بزرگترین عید مسلمانان رفت.
جشن محوری عید غدیر خم بعد از نماز مغرب و عشا و در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی با حضور پرشور نمازگزاران و زائران و مجاوران برگزار شد، گروه سرود رضوان مجلس را با صدای دلنواز خود به شوق آوردند و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نیز به مولودی خوانی و مدیحه سرایی پرداختند.
سخنران این مراسم با تبریک فرا رسیدن عید بزرگ غدیر خم گفت: متاسفانه در طول تاریخ آن طور که شایسته بزرگداشت عید غدیر است اقدامی صورت نگرفته و وظیفه ماست که برای بزرگداشت این عید بزرگ و شناساندن مفهوم آن به دنیا همت مضاعف به خرج دهیم.
جشن‌های بزرگ عید غدیر دوشنبه شب بعد از نماز مغرب و عشاء و  روز سه شنبه پس از اقامه نماز عید در مصلای بزرگ شهرری واقع در حرم عبدالعظیم(ع) با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد.
همچنین جشن با شکوه عید غدیر، عید بزرگ ولایت امیر المومنین(ع) دوشنبه شب و سه شنبه شب پس از نماز مغرب و عشاء در جوار حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با حضور زائران برگزار گردید.