به زودی

سند جامع تبلیغ فرهنگ اهل بیت تدوین می‌شود

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت گفت: با همکاری یک گروه اندیشه‌ورز و متخصص در عرصه بین‌المللی در تلاش هستیم تا سند جامع تبلیغ فرهنگ اهل بیت تدوین و آماده بهره‌برداری شود.

به‌گزارش تکریم خبر ، حجت‌الاسلام حجت‌الاسلام رضا رمضانی در همایش طلایه‌داران تبلیغ در آستانه ماه محرم در سالن ولایت اردبیل اظهار کرد: ما مشغول مطالعه و تدوین برنامه‌های تبلیغی و ترویجی با محوریت فرهنگ اهل بیت هستیم که در این راستا توسعه دانشگاه اهل بیت در کشورهای اروپائی و آمریکایی مدنظر است.

وی از توسعه بخش رسانه‌ای مجمع جهانی اهل بیت و تلاش برای تولید محتوا در تبیین و تشریح فضایل و سیره و سلوک ائمه اطهار خبر داد و خاطرنشان کرد: در این زمینه نزدیک‌ترین ارتباط را با مراکز اروپائی، آمریکایی و آفریقایی داریم و سعی می‌کنیم تا با تکمیل بانک اطلاعاتی شناسایی علمای شیعی فعال در دنیا را انجام دهیم.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت به راه‌اندازی شبکه‌های مختلف با محوریت تبیین و تبلیغ سیره اهل بیت اشاره کرد و گفت: مجمع بانوان پیروان اهل بیت در آمریکا، آفریقا و اروپا شکل گرفته و فعالیت خود را در زبان‌های مختلف انجام می‌دهد.

رمضانی ضرورت تدوین کتاب و آشنایی بیشتر دوستداران اهل بیت را یادآور شد و تصریح کرد: باید تدوین کتاب مهمتر از ترجمه مورد نظر قرار گیرد هر چند که تراث فرهنگ شیعی باید به زبان‌های مختلف ترجمه شده تا علاقمندان در سراسر دنیا از این میراث عظیم استفاده کنند.

وی بیان کرد: راهبرد مجمع جهانی اهل بیت معرفی مکتب اهل بیت با عقلانیت، معنویت و عدالت است و ما به هیچ وجه نمی‌خواهیم در این موضوع زمینه برخی انحرافات و انحطاط را فراهم کنیم.

عضو مجمع خبرگان رهبری منویات مقام معظم رهبری را در شناساندن ابعاد مختلف مکتب اهل بیت در سطح جهانی و بین‌المللی یادآور شد و تصریح کرد: ما باید از جنبه عقلانی و معنوی اهل بیت را به گونه‌ای معرفی کنیم تا بشریت که تشنه چنین معارف غنی و پربار است از این منابع استفاده کنند.

رمضانی به فعالیت یک گروه اندیشه‌ورز در عرصه بین‌المللی با هدف تدوین سند جامع تبلیغ فرهنگ اهل بیت اشاره کرد و افزود: ما در بسیاری از کشورهای اروپائی به ویژه مرکز اسلامی هامبورگ فعالیت خوب و موثری را انجام دادیم به گونه‌ای که رئیس موسسه کاتولیک‌های دانشگاه سوربن به صراحت اعلام کرد که امروز مکتب اهل بیت پاسخگوی نیاز نسل حاضر بشری است.

وی ادامه داد: باید گفتمان و مکتب اهل بیت با محوریت این گروه اندیشه‌ورز و خردورز به درستی تبیین شده و در نهایت به یک راهبرد عقلانی دست پیدا کنیم.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت با اشاره به نزدیکی ایام محرم و عزاداری سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) اظهار کرد: در کنار جنبه‌های احساسی و شور حسینی بهتر است شعور حسینی نیز مدنظر قرار گیرد تا خروجی کار به تربیت نسل شایسته منجر شود.

رمضانی از علما و روحانیون خواست؛ تا در منابر خود تهدیدها و خطرات دنیای مستکبر را علیه جهان اسلام و تشیع به درستی تبیین کنند تا مبادا این حرکت‌ها به دامنه باوسعت زیاد عزاداری‌ها و عشق و ارادت سالار شهیدان لطمه وارد نکند.