با رویکردی به بحران‌های روحی و روانی کودکان

فیلم «قلط دیکطه‌ای» به کارگردانی «علی‌سام صادقی» آماده نمایش شد

 

 

 

فیلم کوتاه «قلط دیکطه‌ای» به کارگردانی علی‌سام صادقی با موضوع آسیب‌های روحی و روانی از کودکی تا بزرگسالی آماده نمایش شد.

به گزارش خبرگزاری تکریم خبر به نقل از روابط‌عمومی گروه، تولید فیلم «قلط دیکطه‌ای» به نویسندگی و کارگردانی علی‌سام صادقی با پرداختن به مساله بحران روحی کودکان و نوجوانان به پایان رسید و آماده حضور در جشنواره‌های داخلی و خارجی شد.

علی‌سام صادقی با اشاره به تاثیر مخرب والدین در هویت‌سازی غلط فرزندان، تاکید کرد:«به خاطر فقر فرهنگی، نه فقط در ایران،که در غالب جوامع جهانی، و همچنین آموزش و تعلیم و تربیت نادرست در خانه و جامعه، ما کم‌تر از آگاهی و دانشی برخورداریم که بتوانیم در آینده تاثیر مثبتی بر جامعه بگذاریم. من در فیلم «قلط دیکطه‌ای» به مسائل کودکان و تاثیر رفتارهای مستقیم و غیرمستقیم والدین بر شکل‌گیری هویت آن‌ها پرداخته‌ام».

او با بیان این‌که «ما فکر کردیم چه می‌شود اگر جز حرف‌زدن و ایرادگرفتن یا تکرار یکسری اخبار منفی، بتوانیم کاری برای کودکانی انجام بدهیم که آینده جامعه را تشکیل می‌دهند»، افزود: حدود شش ماه تحقیق و پژوهش‌هایی درباره مسائل روانی و روحی داشتیم و با پزشکان متعدد گفت‌وگو کردیم. در نهایت متوجه شدیم روان‌شناسان معتقدند تیپ شخصیتی هر فرد و کالبد روحی و روانی‌اش از زمان تولد تا سن ۱۳ـ۱۴ سالگی شکل می‌گیرد و پس از آن تقریباً فرد دیگر همان آموزه‌ها را تکرار می‌کند».

کارگردان «قلط دیکطه‌ای» یادآور شد:«سعی داشتم فیلم را با تمرکز بر این موضوع و جلب توجه والدین و آدم‌هایی بسازم که می‌خواهند بچه‌دار بشوند و از این طریق، نوری هرچند کوچک بر نقطه‌های تاریکی از روابط و رفتار والدین با فرزندان بتابانم تا شاید جز غرزدن و تکرار اخبار کلیشه‌ای، بتوانیم اقدام موثری را صورت بدهیم».

در خلاصه‌داستان این فیلم آمده: پسر ده‌ساله‌ای به نام پارسا، درگیر یکسری اتفاق ساده و در عین حال پیچیده می‌شود؛ اتفاقاتی که برای کودکان این سن و چه بسا خیلی از ما رقم می‌خورد و تاثیر بسزایی در آینده فرد دارد.

سحر حق‌شناس، فرید دلاور، مهسا جوادی، حامد ربیعی، محمدپارسا شکفته و برسام بلوچی در «قلط دیکطه‌ای» ایفای نقش می‌کنند. آکادمی سام‌آرت «saam art academy» سرمایه‌گذاری این فیلم را که در «نامیرا فیلم» تهیه و تولید شده، بر عهده داشته است.

دیگر عوامل فیلم عبارتند از:

مشاور کارگردان: میلاد منصوری، مشاور فیلم‌نامه: دکتر داریوش توسلی، سرپرست گروه بازیگران و دستیار کارگردان: فائقه شلالوند، مدیر فیلم‌برداری: مهدی میرمحمدی، صدابردار: جابر انصاریان، تدوین: محمد خلفی، طراح گریم: زهرا شمس، طراحان صحنه و لباس: علی‌سام صادقی، علی فراستی، موسیقی: میلاد عرب، عکاس و دستیار فیلم‌بردار: رضا تیموری، مدیر تولید: حسام نورمحمدی، ساخت تیزر پشت صحنه: هومن ترابی.

گفتنی است علی‌سام صادقی که به تازگی برای فیلم «سربست» به کارگردانی میلاد منصوری،کاندیدای جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره آمریکای جنوبی شده بود، جایزه ویژه هیات داوران جشنواره فیلم کوتاه بلغارستان را نیز برای همین فیلم کسب کرد.