با صدور بیانیه ای ار سوی بنیاد بین المللی تکریم ادیان و مذاهب

محکومیت توهین به مقدسات اسلامی

دبیر کل بنیاد بین المللی تکریم ادیان و مذاهب در پی اقدام توهین آمیز نشریه شارلی ابدو به ارزش‌ها و مقدسات اسلامی، در بیانیه‌ای این اقدام مزورانه را محکوم کرد.

به‌ گزارش تکریم خبر، متن پیام  دبیر کل بنیاد بین المللی تکریم ادیان و مذاهب به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم
یرِیدُونَ لِیطْفِؤُا نُورَ الله بِأَفْواهِهِمْ وَاللهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کرِهَ الْکافِرُونَ (الصف: ۸)

توهین و جسارت به حضرت ختمی‌مرتبت،  پیام رحمت و مهربانی و پاک‌ترین مخلوق عالم هستی حضرت محمد (ص)، نشان از عجز دشمنان در برابر گسترش نفوذ اسلام در جان و دل مردم جهان و بیانگر ذات پلید و شیطانی مخالفینی است که از رسیدن پیام صلح و دوستی اسلام ناب به قلب‌های پاک همه آزادیخواه جهان جلوگیری می نمایند.
اهانت شوم روزنامه شارلی ابدو اقدامی حساب شده از سوی مراکزی است که از سالهاست، سیاست اسلام هراسی و اسلام‌ستیزی را در دستور کار خود قرار داده و با صدها شیوه و ابزار تبلیغاتی و عملیاتی به مبارزه با اسلام و قرآن پرداختند.

اسلام، دین آزادی و معنویت انسان و قرآن، کتاب رحمت و حکمت و عدالت است. وظیفه همه آزادیخواهان جهان و پیروان و رهبران همه ادیان ابراهیمی است که در کنار مسلمانان با سیاست پلید اسلام‌ستیزی با این شیوه‌های نفرت‌بار مقابله کنند.

بنیاد بین المللی تکریم ادیان و مذاهب  ضمن محکوم کردن این جنایت و اهانت بزرگ به ساحت نورانی پیامبر بزرگ خدا، از تمامی رهبران مذهبی جهان و مسلمانان در سراسر عالم  می‌خواهد ، اعتراض رسمی خود را به دولتهای حامی، برای توقف این اقدامات و برخورد با عاملان ومسببان این جسارت به مقدسات بیش از یک و نیم میلیارد مسلمان اعلام نمایند.

امید است با پیگیری های مجدانه و برخوردهای لازم، دیگر شاهد این گونه رفتارها نسبت به مقدسات هیچ دین ومذهبی نباشیم.

 

محمدمهدی مومنی ها
دبیرکل بنیاد بین المللی تکریم ادیان و مذاهب