پیام بنیاد بین المللی تکریم ادیان و مذاهب در پی رحلت آیت الله صافی گلپایگانی

إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ
إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَهٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَهِ

رحلت عالم ربانی، مرجع عالیقدر جهان اسلام،فقیه گرانمایه، مجاهد بصیر، شیخ المراجع مرحوم حضرت آیت الله حاج شیخ  لطف الله صافی گلپایگانی«قدس سره» موجب تأثر و تألم شدید گردید.
این عالم مجاهد، سراسر عمر شریف خود را در خدمت به اسلام و مکتب اهل بیت (علیهم السلام) سپری کرد .

سلوک معنوی و روحانی، مراتب والای زهد، وارستگی، اخلاص و شیفتگی به آستان اهل‌بیت عصمت و طهارت «علیهم‌السّلام»، همچنین توانمندی‌های فکری و اندیشه‌ای و همراهی ایشان با امام و رهبری، بینش نافذ، اتقان کلام و شجاعت در بیان مواضع و همچنین تلاش عالمانه در دفاع و حمایت از نظام اسلامی و ولایت فقیه از ایشان شخصیتی ممتاز ساخته بود.

تلمذ در محضر اساتید بزرگی همچون آیت الله‌العظمی بروجردی، حضرت امام خمینی (ره)،  آیت الله‌  حجت، آیت الله ‌خوانساری و آیت الله گلپایگانی و همچنین در نجف اشرف آیت الله ‌محمدکاظم شیرازی و آیت الله‌ محمدعلی کاظمی،  این عالم ربانی را به استادی بزرگ در حوزه معارف تبدیل کرد که نقش به سزایی در رشد حوزه علمیه و نظام مقدس اسلامی داشت.

مرحوم آیت الله صافی گلپایگانی، سالیان متمادی در حوزه علمیه قم به تدریس و تحقیق و تألیف آثار گوناگون فقهی، کلامی و حدیثی پرداختند و عمر مبارک خود را در تعلیم و تربیت شاگردان عالم و ممتاز سپری ساختند .

بیش از ۸۰ عنوان کتاب را به رشته تحریر در آوردند که  منتخب الاثر، اوقات الصلوات، بیان الاصول و  ثلاث رسائل فقهیه از جمله آثار ایشان است.

حضور اثر بخش در عرصه‌های مختلف نظام مقدس اسلامی، از جمله مجلس خبرگان قانون اساسی،  اولین دبیر شورای نگهبان از کارنامه سراسر نور این عالم بصیر و انقلابی است
بنیاد بین المللی تکریم ادیان و مذاهب ضایعۀ غمبار ارتحال این مرجع بزرگ و فقیه بااخلاص را به ساحت مقدس حضرت بقیه الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف، مقام معظم رهبری، حوزه‌های علمیه و مجامع علمی و به شاگردان و ارادتمندان ایشان بویژه  بیت معظمشان تسلیت عرض نموده و از خداوند سبحان مغفرت و رحمت واسعه الهی و علو درجات برای آن عالم وارسته مسئلت می‌نماید.

محمدمهدی مومنی ها  – دبیرکل بنیاد بین المللی تکریم ادیان و مذاهب