کودکان برای خودشناسی نیازمند توجه هر چه بیشتر خانواده هستند 

 

بازیگر و عروسک گردان نمایش ‹لاک پشت و خرگوش› گفت: بسیار درد آور است که ببینیم در جامعه امروز خانواده ها برای تربیت فرزندان خود با توجه به داشتن بسیاری از امکانات آموزشی از تلوزیون بیشتر استفاده می کنند.
مریم اکبری در مصاحبه با خبرگزاری تکریم خبر درباره فعالیت خود در زمینه ساخت و اجرای عروسک اظهار داشت: این نمایش ویژه ی گروه سنی خردسال بوده و بازیگر، عروسک گردان (دو عروسک لاک پشت و خرگوش) و صدا پیشگی هردو عروسک را بر عهده دارم و تمامی این تلاش ها در عین سخت بودن،  نشان دادن ساده و روان از یک نمایش برای خردسالان است و باید بگویم که دو سوم از عمرم را یا با کودک کار کردم و یا برای کودکان  کار ساخته ام  و از این موضوع بسیار راضی و به آن افتخار می کنم.
وی ادامه داد: کودکانی در رشد خلاقیت موفق می شوند که خانواده در فعالیتهایشان آنها را همراهی می کنند و در این اجرا هم ارزش و دوست داشتن مهمترین پیام اجرا است و استفاده از توانی های فردی هر شخص برای پیشرفت در مسیر و همچنین به خدمت گرفتن این توانی ها برای پیشرفت خودمان و دوستانمان است .
وی افزود: متاسفانه هنوز تعداد زیادی از خانواده ها هستند که کودکانشان را برای دیدن تئاتری که به سن آنها بخورد نمیبرند در حالیکه تئاتر ویژه ی کودکان باعث رشد، فکر بیشتر  و خلاقیت آنها میشود، ولی برنامه های تلویزیون اجازه ی رشد بیشتری به آن نمیدهد.امیدوارم تئاتر که یک خوراکی فرهنگی سالم و ضروری است برای تمامی کودکان ایران به صورت کاملا رایگان اجرا بشود و همچنین در راستای تولید تئاتر کودک و نوجوان نگاه پر مهر تری از طرف مسئولان هنری کشور داشته باشیم.
عروسک گردان نمایش  ‹لاک پشت و خرگوش› درباره نحوه صحیح استفاده از عروسک برای کودکان گفت: در نمایش  ‹لاک پشت و خرگوش› از عروسکهای بسیار ساده ای که در بازار موجود است استفاده شده و در ابتدای اجرا این موضوع را برای مخاطبین یاد آور می شویم که عروسکهای بچگی خود من هستند و از این طریق کودکان این موضوع را کامل باور میکنند که برای بازی کردن و ساختن یک قصه نیاز از عروسکها و دکور خاصی استفاده شود و این امر باعث می شود که قدرت خلاقیتشان بالا برود و همه کودکان ویژگیهای مشترک مثل تمایل و نیاز به بازی و قدرت خلاقیت دارند و آموزش برای خردسال باید به صورت مستقیم و غیر مستقیم همراه باشد.
اکبری تصریح کرد: وجه مادی، برای تولید یک اثر، امری است که نمی توان  آن را نادید گرفت و این مشکلی که همیشه با گروه های تئاتری همراه بوده است یعنی کارگردان باید هزینه کند و کار را تولید کند و بعد اگر مورد تایید هیات بازبین قرار بگیرد ،یک زمانی  برای اجرا در نظر گرفته می شود و حالا باید تیم روابط عمومی به دنبال فروش برای گیشه باشند  و…. بعد از چیزی نزدیک به یکسال و حتی گاهی اوقات بیشتر بعد از اجرا، کمک هزینه ای که فقط باید بشینی و بهش فکر کنی و باید پذیرفت که خیلی دشوار است.
نمایش ‹لاک پشت و خرگوش› به کارگردانی سعید صادقی هر روز به جز روزهای شنبه. ساعت ۱۶ به مدت ۲۵ دقیقه به آدرس خیابان فاطمی، خیابان حجاب، داخل پارک لاله، مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان میزبان علاقمندان است.