آغاز برداشت زیتون کنسروی در طارم

مدیرجهادکشاورزی شهرستان طارم با اشاره به اینکه امسال محصول زیتون سال نیاور محسوب می‌شود گفت: پیش بینی می‌شود ۲۰ هزار تن زیتون برداشت شود

یارمحمدی افزود: ۶هزار و ۵۰۰ بهره بردار زیتون در طارم مشغول برداشت این محصول سبز  از  ۲۱ هزار هکتار باغات طارم هستند

 

وی گفت: شهرستان طارم  استان زنجان رتبه‌ی نخست تولید زیتون در کشور را دارد و بیش از ۴۰ درصد زیتون در این شهرستان تولید می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی طارم افزود: برداشت محصول زیتون در طارم تا اواخر مهرماه ادامه می‌یابد که پیش بینی می شود با توجه به کاهش تولید زیتون امسال بخش عمده این محصول به صورت کنسروی برداشت شود.

طارم به دلیل برخورداری از شریان حیاتی رودخانه قزل اوزن و خاک حاصلخیز به بزرگترین قطب کشاورزی استان و منطقه تبدیل شده و کیفیت محصولات باغی و زراعی بویژه محصول زیتون آن شهرت جهانی دارد به طوری که این شهرستان برای چندمین بار رکورد جهانی برداشت زیتون را به خود اختصاص داده و بالاتر از کشورهایی، چون اسپانیا، ایتالیا، مراکش و ترکیه قرار گرفته است.

مدیر جهادکشاورزی طارم با بیان اینکه ارقام زیتون داخلی مورد کشت در شهرستان طارم شامل، زرد زیتون، روغنی، شنگه، ماری و گلوله زیتون است، ادامه داد: رقم زرد زیتون با ۹۰ درصد سطح زیر کشت بیشترین سطح را در بین ارقام زیتون به خود اختصاص داده است