از طریق ارتباط تصویری

آیین ملی جهاد و مقاومت با حضور رهبر معظم انقلاب

همزمان با سراسر کشور صبح امروز از ۴۰ نفر از همسران و مادران شهدا، پیشکسوتان و فعالان عرصه ایثار و شهادت در گیلان  تجلیل شد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما در گیلان، نماینده ولی فقیه در گیلان صبح امروز در مراسم سراسری «جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز» که در سالن ناجای رشت برگزار شد، با اشاره به جایگاه والای مجاهدان راه خدا گفت : ایثار و شهادت و جهاد در راه خدا برای تشکیل تمدن اسلامی با هدف انسان سازی و ساختن انسان کامل برای هدایت بشر به راه خدا ، انبیا ، قرآن و دفاع از اسلام ، دو ویژگی رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس و رمز ماندگاری جامعه است که دشمنان اسلام و نظام از هر طریقی در تلاشند با غبار آلود کردن و سیاه جلوه دادن این ویژگی ها به مقاصد پلید خود برسند.
آیت رسول فلاحتی ایثار و شهادت را نه فقط یک ویژگی بلکه یک فرهنگ دانست و افزود : شهادت یک شعبه ای از پرتو انوار الهیست و ملت ایران همواره در تمام برهه ها از جمله ۸ سال دفاع مقدس و دیکر جنگ ها از جمله جنگ ترکیبی ثابت کردند که همواره پای کشور، نظام و انقلاب اسلامی خود هستند.
استاتدار گیلان هم در این مراسم با اشاره به صبر و مقاومت مادران و همسران شهدا که برگرفته از حضرت زینب کبری(س) است، گفت: حضرت زینب (س) هم به رغم همه ی سختی ها در ظلمانی ترین شرایط حاکم آن زمان ، پیام شهدا، راه و رسالت آن ها را تبیین کرد و ملت به ویژه جوانان این مرز و بوم با تاسی از آن بزرگان همواره برای دفاع از کشور و آرمان های انقلاب و اسلام ایثار و مقادمت کردند.
دکتر اسدالله عباسی جنگ ترکیبی و تجویز شعار زن زندگی و آزادی دشمنی که دستانش به خون فرزندان این مرزو بوم آلوده است را مثل همیشه محاسباتی اشتباه دانست و افزود : جبهه حق و باطل کانلا مشخص است.
وی با اشاره به《ولایتمداری》 و 《رعایت عفاف و حجاب》 ، دو توصیه مشترک شهدا ، تصریح کرد : الگوی ما شهدا و خانواده های شهدا  به ویژه مادرانشان است که بعد از شهادت فرزندانشان  سجده شکر به جای می آوردند و الگوی زن و زندگی عزت مندانه و شرافتمندانه را عرضه داشتند.
وی با تاکید براینکه درخت تنومند انقلاب اسلامی ریشه در اعماق اعتقادات اسلامی مردمان این کشور دارد ، افزود : مردم آگاه و با بصیر ایران در فتنه ها و اغتشاشات با تمسک به قرآن ، عترت و ولایت ثابت کردند با ایستادگی و مقاومت در برابر خنثی کردن همه دسیسه ها برای دفاع از اسلام و کشور خود تا پای جان ایستاده اند‌ و راهپیمایی اربعین هم نمونه دیگری از شکوه این همدلی ، اتحاد و همراهی و عزت ملت از هر دین و مذهبی بود.
استاندار گیلان همچنین با اشاره به سفر اخیر ریس جمهور کشورمان و حضور وی در نشست سازمان ملل گفت : آیت الله رئیسی به عنوان نماینده کشورمان در دل و خانه دشمن ، ظلم و ستم و رفتار رذیلانه آن ها را برملا کرد و پیش از این نیز چنین اتفاقاتی روی داد بود و این نشان از عزت ایران اسلامی دارد.
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان هم در این مراسم، تجلیل و تکریم از مجاهدت و مجاهدان را برای احیا و استمرار حرکت جهادی و بسیجی مهم دانست و گفت : دفاع مقدس تنها یک دفاع جانانه نبود و دستاوردهای زیادی برای نظام و آیندگان این کشور و همچنین سایر کشورها از جمله جوانان مقاومت در ابنان ، سوریه و عراق داشت و به دشمنان فهماند که هیچ کجای جهان جای امنی برای مستکبران نیست.
سرهنگ حسن حبیبی ، تاب آوری ، وحدت و انسجام را از مهمترین مولفه های دوران دفاع مقدس دانست و افزود : ما اکنون بیشتر از همیشه به اتجاد و انسجام و تببین ارزش ها و سبک زندگی شهدا و مجاهدان دوران دفاع مقدس نیازمندیم و این مولفه ها ، الگوهای مدیریتی خوبی هم خواهد بود.
در این مراسم از از سرود قهرمان من نیز رونمایی شد‌.
همچنین در ادامه این مراسم ،  سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس به صورت برخط با حضور حاضران برگزار شد.
از ۳۱ شهریور تا ۷ مهر هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.