در صورت تامین اعتبار

بهره برداری از سد لاستیکی شاخرز شهرستان صومعه سرا تا پایان امسال

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان از پیشرفت ۸۲ درصدی سد لاستیکی شاخزر در تولم شهر صومعه سرا با ۳۰ میلیارد تومان هزینه خبر داد.
وحید خرّمی گفت : ساخت سد لاستیکی شاخرز بر روی رودخانه شاخرز ، در منطقه بازار جمعه تولم شهر در شهرستان صومعه سرا از سال ۱۳۶۹ با حجم ۱۱۰ هزار مترمکعب و حجم تنظیمی سالیانه ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار مترمکعب با حدود ۱۰ میلیارد تومان اعتبار اولیه آغاز شد.
وی از پیشرفت ۸۲ درصدی ساخت این سد لاستیکی با ۳۰ میلیارد تومان هزینه تا امروز خبر داد و افزود: تکمیل سد لاستیکی شاخرز صومعه سرا به ۵۰ میلیاردتومان دیگر اعتبار نیاز دارد که در صورت تامین به موقع آن، پیش بینی می‌شود این سد تا پایان سال ۱۴۰۲ به بهره برداری برسد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان گفت: تامین آب حدود ۸۴۰ هکتار از شالیزار‌های تولم شهر صومعه سرا ، ذخیره سازی آب ، تنظیم جریان و افزایش سطح تراز آب رودخانه شاخرز ، ایجاد حوضچه برای مکش مناسب پمپاژ ، بهره‌برداری گردشگری و حفاظت از بستر رودخانه از اهداف ساخت سد لاستیکی شاخرز در تولم شهر صومعه سرا است.
وحید خرمی با بیان اینکه مدت زمان ساخت این سد ۱۸ ماه پیش بینی شده بود که به دلیل تامین نشدن به موقع اعتبار به تعویق افتاد، افزود: درصورت با تخصیص اعتبار لازم، این سد تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید و در سال زراعی جدید برای آبیاری شالیزار‌های منطقه استفاده می‌شود.