درآمد موقوفات استان زنجان ۴۲۱ درصد افزایش  یافت

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت :در ۶ ماهه  نخست سال جاری درآمد موقوفات ۴۲۱ درصد افزایش داشته است و زنجان ، رتبه نخست کشوری را بدست آورده است.

 

حجت الاسلام کرمی افزود: ۳۳ هزار رقبه در سامانه ثبت شده است و ۲ هزار و ۸۰۰ موقوفه در استان وجود دارد.

وی در ارتباط با هزینه‌کرد درآمد موقوفات نیز گفت: درآمدهای موقوفات طبق قوانین عادی و وقفی همچنین متن وقف نامه‌ها، شرعا و قانونا باید صرف نیات مدنظر واقفان نیک اندیش شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان تعزیه‌داری و اطعام عزاداران حسینی، کمک به نیازمندان، کمک به درمان نیازمندان، اجرای برنامه‌های مذهبی و فرهنگی از جمله موارد هزینه‌کرد موقوفات است.

 حجت السلام کرمی از تعیین ۱۷ امین موقوفات در استان خبر داد و گفت: با استفاده از ظرفیت این افراد طرح‌های متعدد سرمایه‌گذاری طراحی و ارائه شده است.

وی از قدرت سرمایه گذاری هزار میلیاردی این ارگان خبر داد و گفت:طی ۴ سال گذشته تلاش بسیاری صورت گرفته است و این تلاش‌ها و موفقیت‌ها بدون همکاری نیرو‌ها اتفاق نمی‌افتد.

حجت‌الاسلام کرمی با بیان اینکه در راستای کمک به اجرای نهضت ملی مسکن پس از جلسات متعدد ۲۲ و نیم هکتار زمین غیر محدوده به شهر قیدار ملحق شده است گفت: در این طرح ۵۱۹ واحد مسکونی ساخته می‌شود و در حال حاضر این واحد‌های مسکونی ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه ۴۸۵پرونده برای احقاق حقوق موقوفات تشکیل شده است، افزود: این رسیدگی با رویکرد و تعامل و همکاری مردم است و حتی یک مورد پرونده کیفری نداریم و امسال ۱۷۸ پرونده به نفع موقوفات صادر شده است