در مراسم اهدا حکم نماینده بنیاد در استان زنجان

رویکرد فعالیتهای بنیاد کاملا فرهنگی است

دبیرکل بنیاد بین‌المللی تکریم ادیان و مذاهب با بیان اینکه رویکرد بنیاد ، انجام فعالیت‌ها با نگاه فرهنگی و هنری بوده و  نگاه ما کاملاً غیرجناحی و سیاسی است گفت : اقدامات بسیار ارزشمندی در طول مدت ۶ سال گذشته انجام شده است که ما را به سوی اهدافمان هدایت کرده است.
محمدمهدی مومنی‌ها، دبیرکل بنیاد بین‌المللی تکریم ادیان و مذاهب در مراسم معارفه رئیس نمایندگی بنیاد بین‌المللی تکریم ادیان و مذاهب در استان زنجان که در دفتر امام جمعه زنجان برگزار شد، با اشاره به اینکه این بنیاد در همه استان‌ها نمایندگی دارد، اظهار داشت: خوشبختانه امروز با معرفی رئیس استان زنجان شاهد تشکیل این بنیاد در پایتخت شور و شعور حسینی هستیم.

دبیرکل بنیاد بین‌المللی تکریم ادیان و مذاهب با بیان اینکه این بنیاد فعالیت رسمی خود را از سال ۱۳۹۶ آغاز کرده است، ادامه د: رویکرد این مجموعه، انجام فعالیت‌ها با نگاه فرهنگی و هنری بوده و با نگاه کاملاً غیرجناحی و سیاسی است.

وی با بیان اینکه تلاش داریم با کار فرهنگی و در بُعد بین‌المللی با موضوعاتی چون اسلام‌هراسی و شیعه‌هراسی مقابله کنیم، افزود: بنا داریم دیپلماسی فرهنگی کشور را در این حوزه فعال کرده و عملاً در آینده نزدیک تاثیرات آن را در داخل کشور نیز مشاهده کنیم.

مومنی‌ها با اشاره به اینکه در حوزه مذاهب مختلف در داخل کشور با گروه‌های اهل تسنن ارتباطات خوبی داشته و در همین زمینه برنامه‌های مختلفی نیز برگزار کردیم، افزود: تلاش داریم در همین راستا با برگزاری همایش‌ها و سمینارهایی، اجازه ندهیم مقوله جدایی ادیان اتفاق بیفتد.

دبیرکل بنیاد بین‌المللی تکریم ادیان و مذاهب از برگزاری تعزیه فاخر در کشورهای مختلف خبر داد و گفت: تلاش داریم تعزیه فاخر را در کشورهای مختلف برگزار کنیم که این تعزیه در کشورهای مختلف به ویزه اسکاندیناوی برگزار شد که مورد توجه حتی غیر مسلمانان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در برخی از تعزیه‌ها شاهد این هستیم که این مراسم اصالت خود را از دست داده است، تصریح کرد: در این زمینه برنامه‌های خوبی از سوی بنیاد اجرا می‌شود.

مومنی‌ها چاپ قرآن بر اساس روان‌شناسی رنگ‌ها و اقدام برای ترجمه آن به زبان های دیگر ، تولید سریالی با عنوان نرجس خاتون، چاپ کتاب و … را از جمله برنامه‌های این بنیاد اعلام کرد.

دبیرکل بنیاد بین‌المللی تکریم ادیان و مذاهب تولید فیلم و سریال را از برنامه‌های بنیاد برشمرد و گفت: سریال نرجس خاتون با سرمایه‌گذاری غیر دولتی در حال برنامه‌ریزی است که کار نگارش آن در کشورهایی مثل ایران، ترکیه، عراق و ایتالیا در حال انجام است که با حضور بازیگران مطرح داخلی و خارجی تولید خواهد می‌شود.

مومنی ها  خاطرنشان کرد: تا به امروز از بودجه دولتی استفاده نکردیم؛ چرا که قصد نداشتیم دچار روزمرگی شویم، بلکه هزینه‌های بنیاد از سوی خود بنیاد و به واسطه کمک ها تأمین اعتبار شده است.