استاندار گیلان در نشست شورای مسکن

شتاب دهی به ساخت مسکن در گیلان

کمبود زمین نباید در روند اجرای طرح‌های مسکن وقفه ایجاد کند

استاندار بر ضرورت شتاب دهی روند ساخت مسکن تاکید کرد و گفت : باید با عزم جهادی دستگاه‌های متولی روند ساخت مسکن را سرعت داد.
استاندار در نشست شورای مسکن استان با بیان اینکه دراستان مشکل و کمبود زمین وجود دارد گفت: دستگاه‌های متولی با جدیت و تلاش مضاعف دراین بخش ورود کرده تا روند ساخت مسکن درگیلان شتاب بیشتری گیرد.
دکتر اسدالله عباسی با اینکه تامین مسکن از نیاز‌های اصلی مردم است افزود: یکی از برنامه‌های راهبردی دولت که باجدیت پیگیری می‌شود سرعت درخانه دارکردن مردم است که درتلاشیم تا به همت همگانی این امر هرچه سریعتر محقق شود.
وی همچنین گفت: علاوه برتوجه جدی به زیرساخت ها‌ی مناسب در ساخت مسکن با توجه به حادثه خیربودن گیلان، باید همچنان بر کار مشاوران املاک نظارت شود تا قیمت مسکن و اجاره بی جهت افزایش نیابد.
استاندارهمچنین برضرورت توجه به موضوع بافت‌های فرسوده ومسکن خودمالکی تاکید کردو افرود:مسکن مهردراستان باید هر چه سریعتر سر وسامان داده شود و سقف تعهدات قانونی در این بخش هم تکمیل شده‌است.
سرپرست راه و شهرسازی گیلان هم دراین نشست با اشاره به تعهد ۱۰۸هزارواحد مسکن در گیلان، گفت: از این تعداد ۵۰ هزارو ۶۶۶ واحدمربوط طرح نهضت ملی مسکن بوده که ۹ هزار ۶۱۷ واحد دردست اجرا است.
محمد فلاحتگر با اشاره به عملکرد خوب استان در حوزه مسکن روستایی افزود: از تعداد ۱۸ هزار تعهد مسکن روستایی، حدود ۱۲ هزارو ۵۰۰ واحد درحال اجرا است.
وی افزود: همراهی مردم و بانک‌ها با تلاش و هم پوشانی دستگاه‌ها منجر به سرعت بخشی در اجرای پروژه‌ها می‌شود.