خطبه‌های نمازجمعه رشت

طوفان الاقصی آغاز گر فصلی نوین

نماینده ولی فقیه در گیلان: طوفان الاقصی نشان داد فروپاشی رژیم جعلی صهیونیستی حتمی است.
نماینده ی ولی فقیه در گیلان امروز در خطبه‌های نماز جمعه‌ی رشت با تشریح تحولات اخیر در سرزمین فلسطین، عملیات طوفان الاقصی را نقطه‌ی عطفی در عرصه‌ی مقابله‌ی ملت مظلوم فلسطین با رژیم غاصب اسراییل دانست و افزود: این عملیات ترکیبی، فصل نوینی در تحولات حوزه‌ی فلسطین اشغالی ایجاد کرده که بطور حتم نتیجه‌ی غایی آن فروپاشی رژیم جعلی صهیونیستی است و از این پس دست برتر حوزه‌ی مقاومت، جایگاه ملت مظلوم فلسطین را در قبال صهیونیست‌ها تثبیت خواهد نمود.
آیت الله فلاحتی دستاورد‌های حاصله در عملیات طوفان الاقصی را در ۷۵ سال اخیر بی سابقه عنوان کرد و با اشاره به منویات اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر ویژگی‌های ترکیبی، غافلگیرانه، اطلاعاتی، رسانه ایی و میدانی این عملیات، اضافه کرد: جوانان غیور فلسطینی در نوار غزه، با یک نقشه‌ی محاسباتی، عملیات زمینی برق آسایی را رقم زدند که فرصت هرگونه واکنشی را از دشمن غاصب سلب نموده و موجب انفعال و ناکامی آنان در حوزه‌های اطلاعاتی و امنیتی شده است.
امام جمعه‌ی رشت افزود: صهیونیست‌ها از سال ۱۹۴۸ که اشغال سرزمین فلسطین در بستر شکل گیری رژیم اشغالگر قدس عینیت یافت، تاکنون چنین ضربه‌ی مهلکی را متحمل نشده بودند و عملیات طوفان الاقصی در ۷۵ سال اخیر بی بدیل تلقی می‌شود.
نماینده ی ولی فقیه در گیلان در ادامه گفت: ساختار پیچیده، ساز و کار اطلاعاتی و ارتش پرهیاهوی اسراییل در این عملیات اخیر جوانان فلسطینی در هم شکست و به هیچ وجهی قابل ترمیم نخواهد بود.
آیت الله فلاحتی همچنین تصریح کرد: مقاومت فلسطین در روز اول عملیات به هدف خود نائل آمد بطوریکه نه اسراییل از این پس اسراییل قبل از عملیان طوفان الاقصی خواهد بود و نه مقاومت فلسطینیان مقاومت قبلی خواهد بود، بلکه از این پس خواب را از چشم غاصبان خواهد ربود.
امام جمعه‌ی رشت در ادامه بر لزوم تداوم مقاومت جوانان فلسطینی با رژیم غاصب اسراییل تاکید کرد و افزود: باید تدبیری اتخاذ شود تا محاصره‌ی نوار غزه پس از ۲۰ سال شکسته شود و زمینه‌ی اتصال نواز غزه به کرانه‌ی باختری فراهم آید و در پی آن تجهیز روزافزون جریان مقاومت فلسطین تداوم یابد تا روند محو اسراییل از نقشه‌ی روز زمین هر چه بیشتر تسریع شود.
خطیب جمعه‌ی رشت همچنین بر لزوم حمایت هرچه بیشتر از مردم مظلوم فلسطین تاکید کرد و افزود: این حمایت تا رهایی کامل این مظلومان از ظلم و جور صهیونیست‌ها ادامه خواهد داشت.
آیت الله فلاحتی در ادامه با اشاره به خسارات مالی و جانی گسترده‌ی ناشی از وقوع زلزله در افغانستان، بر لزوم حمایت از مردم مسلمان و درمانده‌ی این کشور تاکید کرد و گفت: متاسفانه دولت حاکم بر افغانستان چندان به فکر زلزله زدگان این کشور نیست و وظیفه‌ی انسانی و اسلامی اقتضاء می‌کند تا هر فرد مسلمانی در حد توان خود به این مردم آسیب دیده کمک کند.
نماینده ی ولی فقیه در گیلان بخش دیگر سخنان خویش را به تصمیم اخیر دولت مبنی بر جلوگیری از واردات بی رویه‌ی برنج به کشور و پیشگیری از ورود برنج واردشده به بازار اشاره کرد و با قدردانی از تلاش معاون اول رییس جمهور و وزرای مربوطه گفت: این تدبیر فرصتی فراهم می‌آورد تا حاصل دسترنج شالیکاران در بازار به فروش رود و از تولید داخل حمایت شود.
آیت الله فلاحتی در پایان سخنان خویش با انتقاد از طولانی شدن اجرای طرح‌های مهمی، چون آزادراه رشت قزوین حدفاصل رودبار تا منجیل و خط آهن رشت کاسپین، بر لزوم توجه جدی مسئولان به این دو طرح تاکید کرد و افزود: علاوه بر این دو طرح، روند توسعه‌ی شهر رشت و رفع مشکلات اساسی آن نیز باید مورد توجه فراوان قرار گیرد.