مداحان هشت کشور مهمان اجلاس پیرغلامان حسینی در رشت

استاندار گیلان: اجلاس پیرغلامان حسینی فرصتی ارزشمند برای نمایش زیبایی‌های معنوی و آیین‌های حسینی با حضور مداحان بین المللی است.
استاندار گیلان در نشست هماهنگی برگزاری بیستمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی گفت: در این اجلاس که فرصتی ارزشمند برای نمایش زیبایی‌های معنوی و آیین‌های عزاداری سرور و سالار شهیدان است، مداحان هشت کشور خارجی نیز حضور دارند.
دکتر اسدالله عباسی با بیان اینکه در این اجلاس حدود ۷۰۰ مداح و پیرغلام حسینی از استان‌های کشور و همچنین افغانستان، پاکستان، عمان، ترکیه، لبنان، عراق، هندوستان و تایلند حضور دارند افزود : مراسم افتتاحیه، اجلاس بانوان، شب شعر، اعزام تعدادی از پیرغلامان به شهرستان‌های استان، برپایی یادواره شهدای مداح و مراسم اختتامیه از مهم‌ترین برنامه‌های بیستمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی است.
وی با تاکید بر اینکه مردمی بودن این همایش در اولویت است گفت : در این زمینه باید از ظرفیت مردم برای هرچه با شکوهتر برگزار کردن این مراسم بهره بگیریم و فرمانداران نیز باید برای میزبانی از پیرغلامان حسینی از تمامی ظرفیت‌های شهرستان خود استفاده کنند.
مدیرکل صدا و سیمای گیلان هم در این نشست از آمادگی این مرکز برای پوشش همه جانبه برگزاری اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی خبر داد.
آقای تقی ربانی افزود : پوشش خبری ، تولید آثار فاخر با مضامین اجلاسیه و پخش این مراسم در شبکه‌های ملی و بین المللی از برنامه‌های رسانه ملی در ۳ روز برگزاری این اجلاس است .
بیستمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی از  ۱۱ مهر ماه به مدت سه روز به میزبانی گیلان در رشت، برگزار می‌شود.