پایان کنگره میان دوره‌ای انجمن جراحان عروق ایران در رشت

کنگره میان دوره‌ای انجمن جراحان عروق ایران با تجلیل از ۷ نفر از جراحان برجسته و منتخب، عصر امروز در تالار مرکزی رشت به کار خود پایان داد.
دبیر علمی این کنگره، با اشاره به اینکه ایران ۱۱۰ جراح عروق دارد گفت: بیش از ۹۰ نفر از این جراحان در این گردهمایی دو روزه شرکت کردند و افرادی که نبودند به صورت مجازی از جلسات بهره بردند.
دکتر حسین همتی، افزایش دانش ارائه خدمت به مردم را از اهداف این همایش دانست و گفت: در این همایش دو روزه مقالات علمی متناسب با علوم روز دنیا با موضوعات مختلف از جمله آمبولیزاسیون تومور‌های عروقی، بیماری عروق نانوری و بیماران دیالیزی در ۱۶ جلسه صبح و عصر در سالن‌های اصلی و فرعی تالار مرکزی رشت به اشتراک گذاشته شد.
وی به اهمیت توجه به جراحی عروق اشاره کرد و گفت: ۷۰ درصد بیماران در صورت بی توجهی جان و یا از قسمتی از بدن خود را از دست می‌دهند و با توجه به این اهمیت در حدود ۱۰ سال قبل، فقط حدود ۳۰ جراح عروق در ۵۰ درصد استان‌های کشور داشتیم، اما خوشبختانه با همت و تلاش اساتید اکنون در اکثر استان‌های کشور جراح عروق داریم.
دکتر جواد سلیمی متخصص جراحی عمومی، فوق تخصص جراحی عروق و دبیر انجمن جراحان عروق ایران هم گفت: برای فراخوان ارائه مقاله و اعلام حضور علاقه‌مندان در این کنگره از حدود ۶ ماه قبل برنامه ریزی کردیم و خوشبختانه کنگره از سطح بسیار بالایی برخودار بود.
مقالات ارائه شده در این کنگره قرار است در مجله تخصصی عروق ایران منتشر شود.
همچنین در حاشیه این گردهمایی ۲ روزه نمایشگاهی از دستاورد‌های جراحی عروق ایران در ۱۸ غرفه برپاشد.