چهارشنبه ۱۵ شهریور همزمان با اربعین حسینی

پیاده روی جاماندگان اربعین در شهرستان‌های گیلان

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان: جاماندگان اربعین حسینی، همزمان با اربعین اباعبدالله الحسین (ع) در ۱۵ شهرستان استان پیاده روی خواهند کرد.
حجت‌الاسلام سعید مهدوی گفت : پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی صبح فردا چهارشنبه ۱۵ شهریور همزمان با اربعین حسینی در شهرستان‌های آستارا، آستانه اشرفیه، لاهیجان، لنگرود، املش، بندرانزلی، تالش، رشت، رضوانشهر، رودبار، رودسر، سیاهکل، شفت، صومعه سرا و فومن برگزار می‌شود.
وی افزود : همایش پیاده روی در آستارا از لوندویل به سمت بقعه متبرکه امام‌زادگان ابراهیم و قاسم (ع) ، در آستانه‌اشرفیه از ۳۶ روستای شهرستان به سمت حرم آقاسیدجلال الدین اشرف (ع) ، در لاهیجان از مساجد شهر و روستا‌های این شهرستان به سمت حرم آقاسیدجلال الدین اشرف (ع) و لنگرود از امام‌زاده آقا سیدمحمدکیاکلایه به طرف بقعه اقاسیدجلال الدین اشرف (ع) برگزار خواهد شد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان گفت: این پیاده‌روی در املش از اداره کل تبلیغات اسلامی این شهرستان به سمت پیاده راه فرهنگی شهرداری و مرکز شهر ، در بندرانزلی از بقعه بی بی حوریه تا حرم شهدای گمنام در میدان امام خمینی (ره) ، تالش از مساجد شهر تا گلزار شهدای گمنام این شهرستان ، در رشت از گلزار شهدا به سمت پیاده راه فرهنگی میدان شهدای ذهاب و از رشت تا حرم آقا سیدجلال الدین اشرف در شهرستان آستانه‌اشرفیه برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام و المسلمین سعید مهدوی افزود: برگزاری این مراسم معنوی در رضوانشهر از بقعه متبرکه آقا امین السلطان غریبنده به طرف امام زاده سیدشرف الدین، در رودبار از بالابازار به مقصد امام زادگان موسی بن جعفر (ع) فیلیده، رستم آباد از مسجد علی ابن ابیطالب (ع) به مقصد امام زاده طاهر شمام، منجیل از مسجد امام زین العابدین (ع) به مقصد مزار شهید گمنام پادگان تک آوران دریایی و در لوشان از گلزار شهدای گمنام به مقصد امام زاده حنیفه بی ورزین برنامه‌ریزی شده‌است.
وی اضافه کرد: این پیاده‌روی در رودسر از سپاه این شهرستان به سوی میدان شهرداری تا مسجد شهدا طالب زاده، در سیاهکل تجمع محوری در بقعه سیدوارستان، در شفت از میدان انقلاب تا مسجد اباصالح (عج) و گلزار شهدا، صومعه‌سرا از مساجد شهر به طرف مسجد جعفری و در فومن نیز از شهر فومن، بقعه سیدحمزه نفوت و روستا‌های اطراف به طرف بقعه سبزقبا و مرقد مطهر شهید سیدجواد موسوری شنبه بازار برگزار خواهد شد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه مراسم اربعین حسینی در ۶۰ نقطه گیلان برگزار خواهد شد، گفت: تجمع اربعین حسینی در رشت مرکز استان نیز فردا چهارشنبه ۱۵ شهریور در پیاده راه فرهنگی این شهر برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام سعید مهدوی با اشاره به برگزاری مراسم روز اربعین در حرم آقا سیدجلال‌الدین اشرف (ع) در شهرستان آستانه اشرفیه افزود: این مراسم با حضور هیات‌های عزاداری از روستا‌ها و شهر‌های مختلف به سمت حرم آقا سید جلال‌الدین اشرف (ع) می‌آیند برگزار خواهد شد.