پیام بنیاد بین المللی تکریم ادیان و مذاهب در پی رحلت آیت الله علوی گرگانی

إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ
إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَهٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَهِ

رحلت مرجع عالیقدر ، عالم ربانی، فقیه پارسا ، مجاهد بصیر، مرحوم حضرت آیت الله العظمی سید محمدعلی علوی حسینی گرگانی«قدس سره»  موجب تأثر و تألم شدید گردید.

سلوک معنوی ، ساده زیستی ، مراتب عمیق زهد، وارستگی، اخلاص و شیفتگی به آستان اهل‌بیت عصمت و طهارت «علیهم‌السّلام» و خدمت بی منت به مردم، همچنین استطاعت فکری و اندیشه‌ای و همراهی ایشان با امام و رهبری، بینش نافذ، حمایت آگاهانه از نظام اسلامی و ولایت فقیه از ایشان شخصیتی ارزشمند ساخته بود.

تلمذ در محضر اساتید بزرگی همچون آیت الله‌العظمی بروجردی، آیت الله حاج آقامرتضی حائری و حضرت امام خمینی (ره)، این عالم ربانی را به استادی بزرگ در حوزه معارف تبدیل کرد که نقش به سزایی در گسترش مرزهای فرهنگی شیعه و رشد حوزه علمیه و نظام مقدس اسلامی داشت.

مرحوم آیت الله علوی گرگانی سالیان متمادی در حوزه های علمیه به تدریس و تحقیق و تألیف آثار گوناگون فقهی، کلامی و  اصول و ترویج معارف اهل بیت علیهم‌‏السلام و تألیف آثار ارزنده فقهی به زبان‌های فارسی، اردو و عربی پرداختند و  عمر مبارک خود را در تعلیم و تربیت شاگردان عالم و ممتاز سپری ساختند .

بنیاد بین المللی تکریم ادیان و مذاهب ضایعۀ غمبار ارتحال این مرجع بزرگ و فقیه بااخلاص را به ساحت مقدس حضرت بقیه الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف، مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید(دامت برکاتهم) ، حوزه‌های علمیه و مجامع علمی ، مردم قدردان استان گلستان و به شاگردان و ارادتمندان ایشان بویژه بیت معظمشان تسلیت عرض نموده و از خداوند رحمان مغفرت و رحمت الهی و علو مقام برای آن فقید سعید مسئلت می‌نماید.

 

محمدمهدی مومنی ها

دبیرکل بنیاد بین المللی تکریم ادیان و مذاهب