چهارباغ؛ ضلع اصلی جشنواره کودک

 دبیر سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان گفت: در این دوره امیدواریم که محور تاریخی فرهنگی چهارباغ را به عنوان ضلع اصلی جشنواره انتخاب کنیم و تلاش ما بر این است که عمده‌ترین چیزها از جمله سالن مخصوص سینمای آن در منطقه تاریخی شهر اصفهان باشد.

 علیرضا تابش، در نشست هم‌اندیشی این جشنوار ه در سالن کنفرانس کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان، اظهار کرد: برگزاری شایسته رویدادهای بین‌المللی برای تحقق شهر خلاق مهم و اثرگذار است.

وی با تشکر از تلاش رسانه‌های استان اصفهان برای پوشش اخبار این جشنواره، ادامه داد: رسانه‌ها بعد جدی کار ما هستند و اگر همراه نباشند نتیجه تلاش ما در این جشنواره به اطلاع افکار عمومی نخواهد رسید.

تابش تصریح کرد: جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان یکی از حلقه‌های مهم زنجیره صنعت سینماست و اگر اصفهان می‌خواهد قطبی جدی در صنایع خلاق کودکان باشد باید میزبان فعالیت‌های جدی برای گروه سنی کودک و نوجوان هم باشد.

دبیر سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان گفت: برنامه‌ریزی‌هایی را برای فعالیت دبیرخانه در طول سال انجام داده‌ایم و امیدواریم در طول سال شاهد رویدادهای مختلف سینمایی باشیم.

وی مدیران این جشنواره را چنین معرفی کرد: محسن دلیلی، مدیر روابط عمومی و ارتباطات، مسعود احمدیان، مدیر اجرایی جشنواره در تهران، ایمان حجتی، مدیر اجرایی جشنواره در اصفهان، شکرخواه و مدیر برنامه‌ریزی جشنواره در دوره سی و دوم آن هستند.

تابش، با شرح رویکردهای کلی جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان، اظهار کرد: در این دوره امیدواریم که محور تاریخی فرهنگی چهارباغ را به عنوان ضلع اصلی جشنواره انتخاب کنیم و تلاش ما بر این است که عمده‌ترین چیزها از جمله سالن مخصوص سینمای آن در منطقه تاریخی شهر باشد.

وی افزود: شهرداری اصفهان طی سال‌های گذشته برای زنده شدن این محور تلاش کرده و عمده برنامه‌ها نیز در همین محور خواهد بود.

دبیر سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان با اعلام آمادگی برای شنیدن پیشنهادات، اظهار کرد: جشنواره فیلم کودک و نوجوان در سال‌های گذشته فراز و نشیب‌های زیادی را طی کرده و امیدواریم که امسال جشنواره‌ای فراخور شهر اصفهان داشته باشیم و مجموعه این جشنواره ثمر بدهد.

تابش تصریح کرد: در سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان ۱۱ سالن با بیش از ۲۴۰۰ صندلی که بیش از ۱۷۰۰ صندلی آن در محور چهارباغ است میزبان اکران فیلم‌ها خواهد بود و برنامه اکران در سینما بهمنخوراسگان را نیز خواهیم داشت.

وی با اشاره به تعداد آثار ارسال شده به دبیرخانه این جشنواره، گفت: ۱۵۸ اثر در بخش‌های مختلف به دبیرخانه این جشنواره رسیده و نمایندگانی از ۴۴ کشور نیز متقاضی حضور در آن هستند و پیش بینی می‌کنیم که حدود ۲۰ درصد افزایش مخاطب را در شهر اصفهان داشته باشیم.