افزایش شرکت کنندگان درجشنواره ملی موسیقی جوان

مدیر اجرایی سیزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان گفت: ۲۱۲۱ شرکت کننده در ۳ بخش دستگاهی، نواحی و کلاسیک شرکت کرده اند که در مقایسه با دوره قبل شاهد افزایش ۲۰ درصدی هستم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تکریم؛ علی ثابت نیا در نشست خبری سیزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان گفت: در دوره دهم ۱۲۶۷ نفر ، دوره یازدهم ۱۵۳۸، دوره دوازدهم ۱۶۳۳ نفر شرکت کرده بودند اما امسال ۲۱۲۱ نفر از ۳۱ استان در جشنواره شرکت کرده اند که ۵۶۳ نفر آنها دختر و ۱۵۵۸ نفر پسر هستند.
وی افزود: در این دوره ۱۱۰ داور در ۱۱۰ رشته سازی و آوازی آثار را مورد داوری قرار می دهند و تفکیک شرکت کنندگان در هر بخش نیز به این شرح است که در بخش دستگاهی هزار و ۹۱ اثر ، در بخش نواحی ۶۶۷ اثر و در بخش کلاسیک ۳۶۳ اثر در جشنواره ملی موسیقی جوان امسال شرکت دارند.
ثابت نیا درباره کمبود بودجه جشنواره گفت: در این دوره ما بخش به بخش جلو رفتیم و برای بخش‌های مختلف تعیین هزینه کردیم و هدفمان معرفی استعداد درخشان است، اما طبیعتا باید به آینده برگزیدگان و استعداد‌ها توجه شود.
حسین علیزاده عضو هیات داوران موسیقی دستگاهی جشنواره موسیقی جوان گفت: جشنواره باید یک سازمان شود که فرزندانی را برای آینده تربیت کند و از سیزده سالگی به شکل هدفمند استعداد یابی کند و باید مالیات‌ها صرف فرهنگ شود باید بودجه عظیم به این فستیوال اختصاص یابد و انقدر با کمبود بودجه دست و پنجه نرم نکنیم.
وی ادامه داد: جشنواره باید تبدیل به یک سازمان مستقل شود و به آن بودجه جداگانه و مناسبی تعلق گیرد چرا که می تواند جوانها را از دام هایی مثل اعتیاد در بیاورد و بچه ها را از سنین پایین استعداد یابی کند.
علیزاده افزود: اینکه ۱۱۰ موسیقدان کشور با شوق می آیند و در این جشنواره همکاری می کنند شوخی نیست این حجم از تعامل در هیچ رویداد دیگری اتفاق نمی افتد.
نشست خبری سیزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان با حضور حسین علیزاده حمیدرضا اردلان و مهرداد پاکباز از اعضای هیات داوران، علی ثابت نیا مدیرعامل انجمن موسیقی و هومان اسعدی دبیر جشنواره و با حضور رسانه های خبری در دفتر موسیقی برگزار شد.