افزایش ۷۶ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندرکاسپین

      

سرپرست سازمان منطقه آزاد تجاری، صنعتی انزلی گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۳۲۲ تن کالا در بندرکاسپین تخلیه و بارگیری شده است.
اکبر نیازی گفت : از ابتدای امسال تاکنون ۳۸ هزار و ۳۰۵ تن کالا از این بندر کاسپین بارگیری و ۲۵۶ هزار و ۹۴۶ تن کالا هم به این بندر وارد شده است.
وی افزود: همچنین امسال ۲۱۶ هزار و ۸۱۳ تن انواع کالا‌های اساسی به بندر کاسپین وارد شده که از این میزان ۱۵۷ هزار و ۱۹۵ تن روغن خام و ۵۹ هزار و ۶۱۸ تن غلات و دانه‌های روغنی است که این میزان واردات در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۶۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.
سرپرست سازمان منطقه آزاد تجاری، صنعتی انزلی همچنین از رشد ۷۱ درصدی ورود کشتی‌ها به بندر کاسپین خبر داد و گفت: ۱۰۱ فروند کِشتی در سال ۱۴۰۲ به این بندر وارد شد که از این تعداد، ۷۷ کشتی محموله‌های وارداتی و ۲۴ کشتی هم محموله‌های صادراتی را به کشور‌های هدف جابجا کردند.
اکبر نیازی با بیان اینکه تعداد کامیون‌های درون بندر برای تخلیه و بارگیری کالا امسال ۹۹ درصد افزایش یافت، افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۱۳ هزار و ۶۱۸ دستگاه کامیون برای تخلیه و بارگیری کالا در بندر کاسپین تردد کردند.
وی با بیان اینکه مجتمع بندری کاسپین بزرگترین زیرساخت بندری ایران در دریای خزر است تصریح کرد : این بندر با هدف صادرات و توسعه روابط اقتصادی با کشور‌های حاشیه خزر و راه‌اندازی کریدور شمال – جنوب در منطقه آزاد انزلی ساخته شده است.
مجتمع بندری کاسپین دارای ۵ پست اسکله شامل پایانه‌های تجاری، کانتینری، چندمنظوره، محوطه عمومی، اسکله‌رو – رو، پایانه غلات، سوخت و صنایع دریایی است که بیشترین ظرفیت تخلیه و بارگیری آن به ۱۵ میلیون تن کالا را در ۳ نوبت کاری می‌رسد.