با هدف گردشگری

تدوین سند ساماندهی و احیا تالاب عینک رشت

مسئول پیگیری امور احیای تالاب عینک رشت از آغاز لایروبی پهنه سوم این تالاب با هدف آماده سازی برای راه اندازی طرح گردشگری در تالاب عینک رشت خبر داد.
افشین پورعلی گفت : تالاب عینک با چهار پهنه به مساحت‌های یک هکتار، ۶ و ۹ دهم هکتار، ۸ و ۳ دهم هکتار و ۱۱ و ۳ دهم هکتار، هم اکنون در حال لایروبی پهنه سوم است و تا ۶ ماه آینده تکمیل خواهد شد. 
وی با اشاره به مساحت ۳۲ و ۷ دهم هکتاری تالاب عینک، افزود: لایروبی پهنه‌های اول و چهارم در سال‌های گذشته انجام شد و مطالعات برای شروع لایروبی پهنه دوم هم در حال اجرا است.
مسئول پیگیری امور احیای تالاب عینک رشت با اشاره به انعقاد قرداد شرکت آب منطقه‌ای گیلان با شهرداری و شروع عملیات احیای این آب بندان از اسفند پارسال، گفت : آزادسازی حریم و بستر تالاب و حل مشکل با معارضان نخستین مرحله برای ساماندهی تالاب عینک و ایجاد طرح گردشگری بود.
افشین پورعلی افزود : پس از تکمیل لایروبی تالاب عینک رشت ، ۵ و یک دهم هکتار به مساحت این تالاب اضافه خواهد شد.
وی اضافه کرد: پس از پایان لایروبی پهنه سوم، دور تا دور تالاب عینک مسیر پیاده راه به عرض ۴ متر و مسیر دوچرخه سواری به عرض ۲ متر ایجاد خواهد شد.
مسئول پیگیری اموراحیای تالاب عینک رشت گفت: مبلمان شهری ، فضای سبز ، پارک ، ایستگاه ماهیگیری ، قایق سواری ، کلبه‌های استراحت ، ایستگاه طبیعت نگری و رستوران دریایی از جمله بخش‌های طرح ساماندهی و گردشگری تالاب عینک است که اجرا خواهد شد.
افشین پورعلی یکی از مشکلات تالاب عینک را ورود فاضلاب به این پهنه آبی اعلام کرد و افزود : در حاشیه تالاب عینک ۱۰ طرح سرمایه گذاری تعریف شده که قرار است با مشارکت مالکان این زمین‌ها اجرا شود.