تقدیر کنعانی از تلاش های وحدت آفرین مجمع تقریب و بنیاد تکریم

دبیر کل بنیاد بین‌المللی تکریم ادیان و مذاهب با دکتر ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه دیدار کردند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در این دیدار ضمن تبیین جایگاه جمهوری اسلامی ایران در جهان امروز و تلاش ها برای اقتدار ایران اسلامی از اقدامات ارزشمند مجمع جهانی تقریب مذاهب  و بنیاد بین‌المللی تکریم ادیان و مذاهب در جهت وحدت و دوستی ملت‌های اسلامی تقدیر کرد.

آقای کنعانی بهبود روابط با کشورهای مختلف از جمله کشورهای اسلامی را از برنامه های دولت و وزارت امورخارجه دانست و گفت: کشورهای اسلامی از جمله مصر ظرفیت های بسیار خوبی در جهت همکاری ها و ارتباطات فرهنگی دارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن اشاره به اهمیت و تاثیر جامعه قرآنی کشور (قاریان حافظان و گروه های توشیح و جمع خوانی ) در نمایش چهره واقعی ایران اسلامی بر لزوم توجه به دیپلماسی قرآنی در کشور تاکید کرد.

آقای کنعانی آمادگی این وزارتخانه را در جهت حمایت از برنامه فرهنگی و هنری در سایر کشورها با هماهنگی با سفارت‌های جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد.

دکتر محمدمهدی مؤمنی‌ها  دبیر کل بنیاد بین‌المللی تکریم ادیان و مذاهب نیز در این دیدار ضمن تشکر از  دیدگاه‌های ارزشمند سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی گفت : این بنیاد در جهت اهداف متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی، به فعالیت‌های مختلف فرهنگی و در جهت ارتقای سطح آشنایی و آگاهی و تعمیق تفاهم ،‌ دوستی ، احترام و محبت بین پیروان ادیان الهی و مذاهب اسلامی و  معرفی چهره رحمانی اسلام ، ترویج فرهنگ مهدویت ،گسترش هم‌بستگی میان مذاهب اسلامی و تمام مسلمانان و تقویت احترام متقابل و تحکیم رشته‌های اخوت بین مسلمانان بدون هیچ‌گونه تمایزی ازلحاظ تعلقات فرقه‌ای، قومی یا ملی آنان به‌منظور رسیدن به صلح و آرامش در داخل و خارج کشور در حال فعالیت می‌باشد.

مؤمنی‌ها برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی هنر ایرانی اسلامی را در کشورهای مختلف ازجمله برنامه‌های این بنیاد برشمرد و گفت : این  نمایشگاه‌ها باعث آشنایی ملل مختلف با فرهنگ  مردم کشورمان و در جهت مقابله با ایران هراسی دشمنان است و در نظر است به زودی نمایشگاهی در کشور برونئی برگزار نماییم.

دبیر کل بنیاد بین‌المللی تکریم ادیان و مذاهب، اجرای برنامه‌های تواشیح و جمع خوانی قرآنی در سایر کشورها را یکی از برنامه‌های مهم بنیاد در جهت تقویت روابط فرهنگی بین‌المللی دانست و افزود: این برنامه‌ها به تقویت دیپلماسی عمومی و فرهنگی کشور کمک می‌کند و می‌توان بازویی توانمند برای دیپلماسی سیاسی کشور باشد

مؤمنی‌ها ساخت سمفونی‌های موسیقی برای پیامبران اولوالعزم و ۱۴ معصوم  و همچنین نگارش قرآن براساس روانشناسی رنگ ها را از دیگر برنامه‌های این بنیاد معرفی کرد و گفت:  این بنیاد با زبان فرهنگ و هنر سعی دارد  چهره رحمانی اسلام را به جهان نشان دهد.

مؤمنی‌ها ساخت فیلم و همکاری درچاپ کتاب نفیس مسیر هجرت و قدمگاه­های امام رئوف، حضرت علی بن موسی‌الرضا در طول سفر از مدینه­النّبی تا مرو را یکی از برنامه های این بنیاد برشمرد و گفت:  بحمدالله تصاویر مربوط به قدمگاه­ها و مسیر حرکت امام علیه السّلام در بخش­های مربوط به ایران، عراق و حجاز (حدود ۴۱۰۰ کیلومتر از مسیر ۴۵۰۰ کیلومتری جاده‌ی ولایت) از سوی گروه امام رئوف انجام‌شده است و ان شاء الله با حمایت های وزارت  امورخارجه در جهت صدور روادید بخش نهایی آن که مربوط به شهر مرو در کشور ترکمستان هست نیز ساخته شود.

همچنین در این دیدار آقای محمد سلیمی مدیر نغمات مذهبی بنیاد به تشریح برنامه‌های قرآنی و تواشیح گروه قدر در سایر کشورها پرداخت و گفت:  به‌زودی این گروه به‌عنوان سفیر صلح و دوستی یونسکو انتخاب می‌گردد.

وی گفت: گروه تواشیح قدر از سال ۱۳۶۸ تاکنون فعالیت مستمر داشته  و بیش از ۵۰ سفر قرآنی خارج از کشور در کارنامه خود دارد و هم‌اکنون نیز از قله‌های نغماتی کشور محسوب می‌شود. این گروه در سال جاری موفق شد در آغازین روز ماه مبارک رمضان در محضر مقام معظم رهبری به اجرای برنامه پرداخته و از تشویق‌ها و سپس هدیه ایشان بهره‌مند شود .