شکسته شدن حد نصاب چند باره مصرف برق در گیلان


به دلیل شدت گرمای هوا

       

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان: شدت گرما موجب شد تا امسال ۱۴ بار رکورد مصرف برق پارسال در گیلان زده شود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان امروز در جمع خبرنگاران گفت : بر اساس پیش بینی وزارت نیرو افزایش ۳ تا ۴ درصدی مصرف برق برای تابستان امسال بود ، اما به دلیل اوج مصرف در گیلان با رقم ۲ هزار و ۲۰۶ مگاوات، افزایش ۹ درصدی مصرف را در مقایسه با اوج بار پارسال نشان می‌دهد.
محمد تقی مهدیزاده افزود: شدت گرمای امسال که در ۱۱ سال اخیر کم سابقه است ، موجب شد تا ۱۴ بار میزان اوج مصرف برق در مقایسه با پارسال در گیلان شکسته شود. 
وی با اشاره به بروز برخی خاموشی‌های محدود امسال در گیلان ، اضافه کرد: افزایش مصرف برق بیش از پیش بینی‌ها موجب شد تا در برخی موارد، برق مشترکان در شعاعی محدود قطع شود ، اما در مجموع پایداری شبکه حتی در زمان اوج بار در گرم‌ترین روز تابستان حفظ شد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان در ادامه افزایش ۳ درجه ایی میانگین دمای تابستان امسال در مقایسه با پارسال افزود افزایش دما سبب شد، اوج بار در مقایسه با سال گذشته به صورت چشمگیری افزایش یابد.
وی در ادامه از بهره مندی بیش از ۳۰ درصد مشترکان برق گیلان از مشوق‌های وزارت نیرو خبر داد و افزود: از مجموع یک میلیون و ۵۰۰ هزار قبضی که در این دوره برای مشترکان گیلانی صادر شده ، ۵۵۰ هزار مشترک یا بدهی صفر داشتند یا بستانکار بودند که نشان از تعامل خوب مردم استان در حوزه‌ی مدیریت مصرف است.
تابستان پارسال ۱۸ روز دمای بالای ۳۷ درجه در گیلان تجربه شد و این رقم برای تابستان امسال تاکنون ۴۸ روز به ثبت رسیده است.