چهاردهمین المپیاد سراسری فرش دستباف در تهران آغاز شد

در چهاردهمین المپیاد فرش دستباف، ۷۷ دانش آموز از ۲۴ استان در سه گرایش، بافت، طراحی و رنگرزی به رقابت می پردازند.


به گزارش خبرگزاری تکریم خبر به نقل از روابط عمومی مرکز ملی فرش ایران، صبح امروز یک شنبه ۲۵ اردیبهشت، چهاردهمین المپیاد فرش دستباف با حضور رئیس مرکز ملی فرش ایران، اساتید و دانش آموزان از ۲۴ استان کشور آغاز به کار کرد.
در ابتدای برنامه رئیس مرکز ملی فرش ایران، ضمن خوشامدگویی و آرزوی اوقات خوب برای دانش آموزان در طول المپیاد – شناخت استعداد های برتر، ایجاد انگیزه و تحصیل علوم و کسب مهارت‌های علمی هنرجویان فرش دستباف، ارزیابی توان علمی و شناسایی افراد مستعد و نمونه در سطح استان‌ها و کشور، هم چنین آشنایی بیشتر جامعه و مراکز علمی را از نکات برجسته این المپیاد برشمرد.

وی افزود : ما از شب گذشته پذیرش داشته ایم، انشالله تا فردا آزمون های تئوری و عملی ادامه خواهد یافت و در روز سه شنبه مراسم اختتامیه با ذکر معرفی برگزیدگان پایان خواهد پذیرفت البته ذکر این نکته حائز اهمیت است: تمامی عزیزانی که حضور پیدا کردند مرتبه نیمه نهایی را بدست آوردند.

رافع گفت: در روز اختتامیه به سه نفر برتر، به رسم یادبود، جایزه اعطا می شود و در کنار آن، اتفاقات خوبی را برای تمامی حاضرین المپیاد در نظر گرفته ایم که در مراسم اختتامیه، اعلام می شود هم چنین از تجار و صادرکنندگان بزرگ فرش دستباف دعوت کرده ایم تا تجربیات خود را در حاشیه برگزاری المپیاد “شب فرش” در اختیار فراگیران قرار دهند.
رئیس مرکز ملی فرش ایران، افزایش مهارت علمی، فنی و اقتصادی فرش دستباف را مهم ترین محور و مبنای برگزاری این دوره دانست.