گرامیداشت ۳۶۰ شهید ورزشکار گیلان

یادواره ۳۶۰ شهید ورزشکار گیلان و بزرگداشت شهدای مدافع حرم و امنیت امروز با حضور مسئولین استانی، ورزشکاران و خانواده‌های معظم شهدا در رشت برگزار شد.
در این مراسم که در گلزار شهدای رشت برگزار شد دکتر اسدالله عباسی استاندار گیلان گفت: در این استان ۳۶۰ پهلوان و ورزشکار با نثار جانشان باعث سربلندی و حفظ پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران شدند.
استاندار با بیان اینکه مرام پهلوانی شهدای ورزشکار در عرصه دفاع از انقلاب اسلامی و الگوسازی بسیارمهم است افزود: بصیرت شهدا باعث افتخارات آن‌ها شده و امروزه در جامعه ورزشی به این موضوع نیاز داریم.
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان هم در یادواره ۳۶۰ شهید ورزشکار گیلان و بزرگداشت شهدای مدافع حرم و امنیت گفت: نسل جوان ما نیاز به قهرمانان واقعی و اسطوره دارند و قهرمانان واقعی شهدای ما هستند.
محمد پولادگر افزود: ارزشمندترین چهره‌های شاخص که ما در قشر ورزشکاران می‌توانیم به عنوان الگو معرفی کنیم، قهرمان‌هایی هستند که علی‌رغم اینکه در رشته‌های خودشان دارای توانایی‌هایی بودند و می‌توانستند سال‌های سال با حضور در میادین جهانی و بین‌المللی افتخار کسب کنند، ولی ایثارگرانه برای دفاع از کیان انقلاب اسلامی جان خود را نثار کردند.
وی تصریح کرد: در جنگ ترکیبی که مقام معظم رهبری می‌فرمایند و دام‌های خوش خط و خالی که دشمن پهن کرده است، امروز بیش از پیش نیازمند اسطوره و چراغ راه برای جوانان هستیم.
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان گفت: قهرمانان و اسطوره‌ها شناسنامه‌ی یک ملت هستند و برای تک تک این اسطوره‌ها می‌توان یک ملت ساخت و باید این اسطوره‌ها و این شهدای قهرمان را به مردم بشناسانیم.
وی خاطر نشان کرد: از خداوند متعال می‌خواهم که به همه ما توفیق خدمتگزاری به کشور عنایت نمایند و ما را در پیشگاه شهدا شرمنده نکند.